Natječaji

PRIPREMA ZALIHE INFRASTRUKTURNIH PROJEKATA ZA EFRR 2014.-2020.- DRUGI POZIV

Status

Zatvoren
01.04.2015.

Vrsta poziva

Ograničeni poziv na dostavu projektnih prijedloga (bespovratna sredstva)

Referentna oznaka

RC.2.2.09

Područje

IRI

Ostalo

Prijavitelji

Jedinice regionalne (područne) samouprave

Javna visoka učilišta

Javna znanstvena organizacija

Fond

OP Regionalna konkurentnost 2007.-2013.

Europski fond za regionalni razvoj

Program

Sažetak

"Priprema zalihe infrastrukturnih projekata za EFRR 2014. – 2020. – Drugi poziv" je ograničeni poziv za dostavu projektnih prijedloga na koji se mogu prijaviti samo prijavitelji koje je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS) unaprijed odabralo putem javnog poziva na dostavu prijedloga ˝Priprema zalihe infrastrukturnih projekata za EFRR 2014.-2020.˝ koji su bili otvoreni između 2011. i 2014. godine, odnosno čiji se prijedlog nalazi na listi odabranih projekata MZOS-a.
Poziv na dostavu projektnih prijedloga je organiziran u okviru Operativnog programa Regionalna konkurentnost (OPRK) 2007.-2013., unutar Prioritetne osi 2: Jačanje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, mjere 2.2. Istraživanje, razvoj i transfer tehnologije, sufinanciranog putem Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) koji nastoji smanjiti nejednakosti u razvoju među zemljama članicama Europske unije te među njihovim regijama.
Glavni cilj Poziva je izgradnja administrativnih kapaciteta i spremnosti za korištenje EU  fondova (Kohezijska politika) i drugih instrumenata za istraživanje, razvoj i inovacije. Poziv se fokusira na razvoj sve projektne dokumentacije potrebne za uspješnu prijavu i daljnju provedbu infrastrukturnih projekata vezanih za istraživanje, razvoj i inovacije koji neposredno ostvaruju specifični cilj Prioriteta 2, Mjere 2.2 Operativnog programa Regionalna konkurentnost 2007.-2013.
 

Pitanja i odgovori

Rok za postavljanje pitanja potencijalnih prijavitelja se produžuje do 23. ožujka 2015. godine.
Pitanja vezana za ovaj Poziv na dostavu prijava mogu biti upućena putem elektroničke pošte najkasnije 14 dana do isteka roka za podnošenje prijava na navedenu adresu, uz jasnu naznaku referentnog broja Poziva na dostavu prijava. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta nema obvezu davanja dodatnih objašnjenja nakon navedenog roka. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta objavit će odgovore najkasnije 7 kalendarskih dana prije roka za podnošenje prijave.
Sva pitanja vezana za Poziv na dostavu prijava dostavljaju se na sljedeću adresu:
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta
Uprava za znanost i tehnologiju
Donje Svetice 38
10 000 Zagreb 

ili putem elektroničke pošte na adresu: ugovaranje@mzos.hr

ili putem faksa 01/4594-349.

Prijavni obrazac A se nalazi: https://scf-wf.mrrfeu.hr/ap. Za rad s aplikacijom nužno je koristiti sljedeće internet preglednike: Internet Explorer 9 ili novije verzije, Mozilla Firefox 14.0 ili novije verzije te  Google Chrome 20.0 ili novije verzije. Uz papirnatu verziju cjelokupne prijave, prijavni obrazac A dio potrebno je dostaviti i na elektronskom mediju za snimanje koji se može snimiti samo jednom (DVD ili CD sa oznakom R: CD/R, DVD/R).

Napomena: Pitanja koja su izrazito specifična i vezana za točno određeni projekt su skraćena kako bi obuhvatila samo informacije važne za sve potencijalne prijavitelje


1. Treba li udio nacionalnog doprinosa biti pokriven od plaća zaposlenika Prijavitelja ili će te troškove snositi MZOS i RH?

Sukladno odjeljcima 4.1 Kategorije prihvatljivih troškova i 4.2 Neprihvatljivi troškovi, troškovi plaća zaposlenika Prijavitelja nisu prihvatljiv trošak u okviru ovog Poziva. Stoga je raspodjela financijske omotnice na nacionalni i EU dio odgovornost MZOS-a, a ne Prijavitelja jer u ovom Pozivu ne postoje odredbe vezane uz nacionalni doprinos Prijavitelja.
Nadalje, kroz ovaj Poziv moguće je financirati maksimalno 100% prihvatljivih troškova projekta, a sufinanciranje, odnosno sudjelovanje prijavitelja u troškovima je moguće, no nije obvezno.

2. Može li se ubaciti/zamijeniti prihvatljivi trošak koji nije bio naveden u sklopu prijave na Zalihu? Točnije, ako građevinski radovi nisu bili predviđeni no pokazalo se da su nužni, može li se dio sredstava za nabavu opreme prenamijeniti za potrebe građevinskih radova?

Sukladno odjeljcima 3.2 Prihvatljive aktivnosti,  4.1 Kategorije prihvatljivih troškova i 4.2 Neprihvatljivi troškovi, nabava radova i opreme nisu prihvatljive aktivnosti i prihvatljivi troškovi u okviru ovog Poziva.
Vezano uz manje izmjene projekta temeljem kojeg je Prijavitelj uvršten na indikativnu listu projekata na Javnom pozivu, pri prijavi tog projekta na ovaj Poziv, Prijavitelj u Izjavi prijavitelja (Obrazac V.) potvrđuje „da se bitni elementi projekta temeljem kojih je uvršten na indikativnu listu Javnog poziva nisu izmijenili te da MZOS zadržava pravo isključiti prijavitelja ukoliko postoji osnova na temelju koje je  identificirano značajno odstupanje od prvotnih elemenata projekta“.
S obzirom da se svaki projekt na indikativnoj listi redovno prati, svaka manja izmjena na istom mora biti odobrena od strane MZOS-a, a prije podnošenje prijave na ovaj Poziv.

3. Je li rok od 12 mjeseci nužan pošto bi se trebala provoditi nabava za radove i opremu te provođenje istih?

Sukladno Uputama za prijavitelje, maksimalno trajanje projekta je 12 mjeseci, a može biti i kraće od toga ali na način da se osigura dovršetak svih aktivnosti u razdoblju provedbe.
Sukladno odjeljcima 3.2 Prihvatljive aktivnosti4.1 Kategorije prihvatljivih troškova i 4.2 Neprihvatljivi troškovi, nabava radova i opreme nisu prihvatljive aktivnosti i prihvatljivi troškovi u okviru ovog Poziva.

4. Mogu li se troškovi provođenja radionica u sklopu aktivnosti projekta (trošak prostora i ljudi institucije Prijavitelja) prikazati kao udio nacionalnog financiranja?

U skladu s odgovorom na pitanje pod brojem 1, raspodjela financijske omotnice Poziva na nacionalni i EU dio odgovornost je MZOS-a, a ne Prijavitelja. Stoga u ovom Pozivu ne postoje odredbe vezane uz nacionalni doprinos Prijavitelja.

5. Kako se računaju režijski troškovi i jesu li oni prihvatljiv trošak Prijavitelja?

Sukladno odjeljcima 4.1 Kategorije prihvatljivih troškova i 4.2 Neprihvatljivi troškovi režijski troškovi Prijavitelja nisu prihvatljiv trošak u okviru ovog Poziva.

6. Sukladno odredbama javnog poziva, projekt je prijavljen uz potpis i odobrenje Rektora Sveučilišta. Iz same projektne prijave na Javni poziv razvidno je da se projekt odnosi na opremanje fakulteta te i projektna prijava i popratna dokumentacija reflektiraju kapacitete istog, uključivo upravljanje projektom i provedbu javne nabave. U projektu nije dozvoljeno partnerstvo, a radi se o dvije odvojene pravne osobe te molimo potvrdu da fakultet može biti samostalni prijavitelj na ovaj natječaj odnosno da prijava neće biti odbačena iz formalnih razloga zbog navedenog?

Popis prijavitelja s indikativne liste nalazi se u Prilogu 4 dokumentacije Poziva. Stoga, fakultet koji je naveden kao prijavitelj u Prilogu 4 dokumentacije Poziva, prijavitelj je na ovom Pozivu. Međusobni odnosi Sveučilišta i njegovih odrednica za prijavu na ovaj Poziv nisu definirani ovim Pozivom.

7. Izjava o angažmanu administratora - mora li u trenutku prijave ta osoba biti puni zaposlenik Sveučilišta ili ta osoba može biti zaposlena za stručno osposobljavanje bez zasnivanja radnog odnosa (pripravnik)?

Prijavitelj je u svojoj prijavi obvezan dostaviti ispunjenu i potpisanu Izjavu o angažmanu administratora na projektu (Obrazac VII.). Administrator mora biti ugovorno vezan za Prijavitelja. Međutim, međusobni ugovorni odnosi Prijavitelja s angažiranim administratorom nisu definirani ovim Pozivom. Stoga prijavitelj samostalno odlučuje o istom.

8. U uputama stoji da se prijavi treba priložiti ispunjeni upitnik o uključivanju horizontalnih prioriteta - obzirom da je taj upitnik zamišljen kao orijentacijsko sredstvo koje ce pomoći prilikom ispunjavanja obrasca A (gdje se horizontalni prioriteti trebaju detaljno objasniti) zanima me kako se ispunjava, je li dovoljno samo zaokružiti brojeve ispred prioriteta koji se odnose na naš projekt?

U Obrascu IV. Upitnik o uključivanju horizontalnih prioriteta u projekt, na dnu stranice nalazi se uputa koja kaže da „Pitanja se nalaze na lijevoj strani, a nazivi prioriteta na desnoj. Ako je odgovor na pitanje pozitivan, tada provedba projekta pridonosi horizontalnom prioritetu. Ako je odgovor negativan, tada taj aspekt nije odgovarajući (ne primjenjuje se) za projekt.“ Stoga, prijavitelji popunjavaju Upitnik sukladno uputi na način da kod svakog pitanja naznače da ili ne. U Obrascu I. Prijavni obrazac A, prijavitelji sadržajno opisuju primjenjive horizontalne prioritete.

9. Obzirom da se ovaj poziv odnosi na pripremu dokumentacije jesu li naše aktivnosti (koje moramo elaborirati ovim projektom) samo one koje se odnose na izradu dokumentacije koja nedostaje i ništa više te se i analiza rizika odnosi samo na te 3 aktivnosti?

Analiza rizika se izrađuje samo za projekt koji je prijavljen na ovaj Poziv.

10. U uputama za prijavitelje za poziv na dostavu prijava Priprema zalihe infrastrukturnih projekata za EFRR 2014-2020 drugi poziv, u točci 3.4. zrelost projekta navodi se da prijavitelj mora priložiti kopiju dokaza o vlasništvu zemljišta i to izvadak iz zemljišne knjige ili ugovor o pravu na građenje ili ugovor o pravu na korištenje prostora. Budući da ne posjedujemo niti jedan od ta tri navedena dokumenta, iz razloga što se pred Općinskim građanskim sudom, Zemljišnoknjižnim odjelom, vodi ispravni postupak vezano za upis prava vlasništva, te sigurno do 01.04.2015. isti neće biti završen, molimo očitovanje o pitanju da li se bez dokaza o pravu vlasništva možemo prijaviti na navedeni poziv, odnosno da li će nepostojanje tog dokaza biti bitno kod ocjenjivanja?

Sukladno odjeljku 7.1 Sadržaj paketa za prijavu, jedan od uvjeta za dokazivanje zrelosti projekta je dostava kopije dokaza o vlasništvu zemljišta; npr. Izvadak iz zemljišne knjige ili Ugovora o pravu na građenje ili Ugovora o pravu na korištenje prostora.
Prijavitelj pravo gradnje također može dokazati i ugovorom ili odlukom nadležne državne vlasti na temelju koje je investitor stekao pravo vlasništva, pravo građenja ili pravo služnosti, ugovorom o ortakluku sklopljenim s vlasnikom nekretnine, čiji je cilj zajednička gradnja ili preuređenje građevine te ugovorom o koncesiji kojim se stječe pravo gradnje.

11. Nadalje, budući da je u točci 3.1. Uputa navedeno da bi u cilju ocjenjivanja projekta prihvatljivim morali zaposliti administratora projekta koji će 100 % svog radnog vremena biti angažiran za administrativno vođenje projekta, molimo očitovanje da li će MZOS dati nužnu suglasnost da do 01. 04. 2015. zaposli osobu koja će biti administrator projekta u 100% angažmanu, te kolika bi primanja bila primjerena za takvu osobu?

U skladu s odgovorom na pitanje pod brojem 7, Prijavitelj je u svojoj prijavi obvezan dostaviti ispunjenu i potpisanu Izjavu o angažmanu administratora na projektu (Obrazac VII.). Administrator mora biti ugovorno vezan za Prijavitelja. Međutim, međusobni ugovorni odnosi Prijavitelja s angažiranim administratorom nisu definirani ovim Pozivom. Stoga prijavitelj samostalno odlučuje o istom.
Nadalje, MZOS ne izdaje suglasnost za zapošljavanje administratora projekta i ne iznosi stajališta o visini primanja istog.

12. Kako bi bio prihvatljiv, projekt mora:
„zaposliti administratora projekta koji će 100% svog radnog vremena biti angažiran za administrativno vođenje projekta. Administrator mora biti djelatnik prijavitelja te potpisati Izjavu o angažmanu administratora“. Projekt razvijan je od strane 2 organizacije za i u suradnji s Prijaviteljem, i dio je većeg i sveobuhvatnog projekta. Također, Prijavitelj je razvijao svoje kapacitete za pripremu i provedbu projekata u navedenim institucijama, a i sam projektni tim obuhvaća djelatnike svih triju institucija. Stoga Vas molimo za tumačenje gore citirane odredbe u smislu mogućnosti zapošljavanja administratora u organizaciji koja nije Prijavitelj, koja je u 100 % vlasništvu Prijavitelja, sudjeluje u svim aktivnostima navedenog projekta i planirana je kao partner u daljnjim prijavama na natječaje za izgradnju infrastrukture.

U skladu s odgovorom na pitanje pod brojem 7 i 11, Prijavitelj je u svojoj prijavi obvezan dostaviti ispunjenu i potpisanu Izjavu o angažmanu administratora na projektu (Obrazac VII.). Sukladno 1. Ispravku dokumentacije Poziva, administrator mora biti ugovorno vezan za Prijavitelja. Međutim, međusobni ugovorni odnosi Prijavitelja s angažiranim administratorom nisu definirani ovim Pozivom. Stoga prijavitelj samostalno odlučuje o istom.

13. Na stranici 7 točka 2.1 Uputa za prijavitelje stoji “Napomena: U okviru ovog Poziva partnerstvo nije dozvoljeno.” Na indikativnoj listi je projekt kojeg su prijavili partneri. Međutim na 2. stranici prijavnog obrasca A navodi se pitanje “da li u projektu sudjeluje i projektni partner/i?”, te na str. 6. navodi se “sredstva prijavitelja i/ili partnera” iz čega slijedi da su u obrascu A predviđeni partneri. Molim vas da pojasnite je li onda prihvatljiv prijavitelj koji je prijavio projekt u partnerstvu s drugom ustanovom i ako jest na koji način se prijavljujemo, samostalno ili u partnerstvu?

Sukladno odjeljku 2.1 Prihvatljivost prijavitelja - tko se može prijaviti?, partnerstvo u okviru ovog Poziva nije dozvoljeno.
Molimo imajte na umu da je Obrazac I. Prijavni obrazac A. Glavni dio, obrazac čiji sadržaj je propisan za sve Pozive financirane strukturnim i investicijskim fondovima i kao takav je nepromjenjiv i primjenjiv za sve Pozive te nije rađen za potrebe isključivo ovog Poziva.

14. Projekt na indikativnoj listi je podijeljen u 2 faze. Je li je dozvoljeno na ovaj poziv prijaviti pripremu dokumentacije samo za Fazu I (a ne i za Fazu II)?

Sukladno odjeljku 1.4 Pokazatelji projekta, obvezan pokazatelj nakon završetka projekta u okviru ovog Poziva je pripremljen infrastrukturni projekt u području istraživanja i razvoja iz čega proizlazi da projekt financiran u okviru ovog Poziva nakon provedbe mora u potpunosti biti zreo (imati izrađenu svu potrebnu dokumentaciju) za provedbu svih aktivnosti koje su njime predviđene npr. gradnja ili opremanje istraživačke infrastrukture.

15. Ukoliko Vlasnički list glasi na partnera u provedbi projekta jesu li Izjava čelnika partnerske organizacije u kojoj je deklarirano pravo korištenja nekretnina prijavitelju te Sporazum o partnerstvu u provedbi projekta dovoljni dokazi o vlasništvu zemljišta?

Sukladno odgovoru na pitanje pod brojem 10, jedan od uvjeta za dokazivanje zrelosti projekta je dostava kopije dokaza o vlasništvu zemljišta; npr. Izvadak iz zemljišne knjige ili Ugovora o pravu na građenje ili Ugovora o pravu na korištenje prostora.
Prijavitelj pravo gradnje također može dokazati i ugovorom ili odlukom nadležne državne vlasti na temelju koje je investitor stekao pravo vlasništva, pravo građenja ili pravo služnosti, ugovorom o ortakluku sklopljenim s vlasnikom nekretnine, čiji je cilj zajednička gradnja ili preuređenje građevine te ugovorom o koncesiji kojim se stječe pravo gradnje.
Sukladno odgovoru na pitanje pod brojem 13, partnerstvo u okviru ovog Poziva nije dozvoljeno.

16. Među prihvatljivom projektnom dokumentacijom za financiranje nije naveden “konzervatorski elaborat” koji spada u neophodnu dokumentaciju za provedbu.

Temeljem točke 1.2 Uputa za prijavitelje, Pravni okvir ovog poziva je uz ostale propise i Zakon o gradnji (NN 153/13), koji u članku 69., stavku (2) navodi da izradi glavnog projekta, odnosno pojedinih projekata koje sadrži, ovisno o vrsti građevine, odnosno radova, ako je to propisano posebnim zakonom ili ako je potrebno, prethodi izrada određenih elaborata, pa tako i konzervatorskog elaborata. Također, u stavku (4) istog članka stoji da projekti iz stavka (1) ovoga članka (arhitektonski projekt, građevinski projekt, elektrotehnički projekt, strojarski projekt) moraju sadržavati i podatke iz elaborata koji su poslužili kao podloga za njihovu izradu.
Nadalje, u poglavlju 4 Uputa za prijavitelje navedeno je da troškovi moraju biti neposredno povezani s projektom te u točki 4.1 stoji da je izrada tehničke dokumentacije (pa tako i glavnog projekta) prihvatljiv trošak.
Imajući na umu relevantni pravni okvir i u njemu pod određenim okolnostima predviđen preduvjet izrade elaborata koji su primjenjivi i trebaju biti sadržani u gore navedenim projektima koji zajedno čine glavni projekt: ukoliko se radi o pripremi projektne dokumentacije koja se odnosi na poboljšanje (održavanje građevine ili rekonstrukcija) postojećih objekata istraživačke infrastrukture te ukoliko je konzervatorski elaborat uvjet za izradu ili sastavni dio pojedinog dokumenta/projektne dokumentacije u okviru ovog Poziva, isti je prihvatljiv trošak.

17. Na prezentaciji je bilo rečeno da nakon 12 mjeseci od potpisivanja ugovora trebamo biti spremni za gradnju. Koje su  posljedice ako nećemo biti spremni za gradnju?

U skladu s odgovorom na pitanje pod brojem 14, obvezan pokazatelj nakon završetka projekta u okviru ovog Poziva je pripremljen infrastrukturni projekt u području istraživanja i razvoja iz čega proizlazi da projekt financiran u okviru ovog Poziva nakon provedbe mora u potpunosti biti zreo (imati izrađenu svu potrebnu dokumentaciju) za provedbu npr. gradnje ili opremanja istraživačke infrastrukture. Nadalje, sve teoretske situacije do kojih može doći tijekom provedbe projekte, npr. vezane uz manje izmjene ugovora, izmjene ugovora, raskid ugovora, povrate, neispunjenje pokazatelja, itd. propisane su Općim uvjetima ugovora objavljenim u dokumentaciji Poziva.

18. Moramo li zaposliti novu osobu ili možemo koristiti postojećeg zaposlenika pod pretpostavkom da će biti uposlen 100 % na projektu?

U skladu s odgovorima na pitanje pod brojem 7, 11 i 12, Prijavitelj je u svojoj prijavi obvezan dostaviti ispunjenu i potpisanu Izjavu o angažmanu administratora na projektu (Obrazac VII.). Administrator mora biti ugovorno vezan za Prijavitelja. Međutim, međusobni ugovorni odnosi Prijavitelja s angažiranim administratorom nisu definirani ovim Pozivom. Stoga prijavitelj samostalno odlučuje o istom.

19. Recite mi je li dostavljamo PR-RAS-NPF financijsko izvješće za korisnika proračuna za 2014.g. U uputama stoji za 2013. g.

Sukladno 1. Ispravku dokumentacije Poziva, odjeljku 7.1 Sadržaj paketa za prijavu Uputa za prijavitelje, svaki Prijavitelj dužan je dostaviti financijsko izvješće za korisnika proračuna za 2013.g. u obrascu u kojem je prijavitelj obvezan isti predati nadležnim tijelima RH.

20. Prijavljuju li projekti na indikativnoj listi koji imaju studiju pred-izvodljivosti izradu studije izvodljivosti?

Sukladno odjeljku 1.4 Pokazatelji projekta, obvezan pokazatelj nakon završetka projekta u okviru ovog Poziva je pripremljen infrastrukturni projekt u području istraživanja i razvoja iz čega proizlazi da projekt financiran u okviru ovog Poziva nakon provedbe mora u potpunosti biti zreo (imati izrađenu svu potrebnu dokumentaciju, što uključuje i studiju izvodljivosti) za provedbu npr. gradnje ili opremanja istraživačke infrastrukture.
Nadalje, kao što je navedeno u odjeljku 3.4 Zrelost projekta, ukoliko već posjeduje, prijavitelj je također dužan dostaviti određene dokumente među kojima i studiju izvodljivosti (uključujući i analizu troškova i koristi) te za iste ne može dobiti financiranje.
U slučaju da neki od dokumenata pobrojanih u navedenom odjeljku nisu potrebni za fazu koja slijedi nakon faze izrade dokumentacije (npr. izgradnja nove infrastrukture) ili se izrada dokumentacije (ili nekog njezinog dijela) financira drugim sredstvima, prijavitelj je dužan dostaviti Izjavu osobe ovlaštene za zastupanje prijavitelja kojom to potvrđuje te mišljenje stručnjaka (npr. ovlaštenog arhitekta) koje uključuje obrazloženje ukoliko neki dokument nije potreban.

21. Je li PDV prihvatljiv trošak ako je rezultat provedbe projekta nabava opreme za npr. opremanje laboratorija?

Sukladno odjeljku 4.1 Kategorije prihvatljivih troškova, porez na dodanu vrijednost je prihvatljiv trošak isključivo ukoliko korisnik nema pravo na njegov povrat te ukoliko je nastao kao izravna posljedica projektnih aktivnosti i naznačen je u proračunu projekta (Obrazac I. Prijavni obrazac A. glavni dio).
Nadalje, sukladno odjeljcima 3.2 Prihvatljive aktivnosti4.1 Kategorije prihvatljivih troškova i 4.2 Neprihvatljivi troškovi, nabava radova i opreme nisu prihvatljive aktivnosti i prihvatljivi troškovi u okviru ovog Poziva.

22. Mogu li se na ovaj Poziv prijaviti privatna poduzeća i koji je maksimalni iznos financiranja za privatna poduzeća?

Posrednička tijela nisu u mogućnosti unaprijed davati mišljenje o prihvatljivosti pojedinog prijavitelja obzirom da se navedeni kriterij prihvatljivosti provjerava tijekom postupka odabira u okviru koraka provjere prihvatljivosti.
Uvjeti prihvatljivosti prijavitelja definirani su u odjeljku 2.1 Prihvatljivost prijavitelja – tko se može prijaviti? Uputa za prijavitelje gdje je navedeno tko se može prijaviti na ovaj Poziv:

- javna visoka učilišta upisana u Upisnik znanstvenih organizacija
- javne znanstvene organizacije upisane u Upisnik znanstvenih organizacija
- jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave u Republici Hrvatskoj u slučaju da se projekt odnosi na istraživačku infrastrukturu.

    iz čega proizlazi da privatna poduzeća nisu prihvatljiv prijavitelj na ovom Pozivu.

    Nadalje, sukladno odjeljku 1.6 Iznos bespovratnih sredstava i postotak financiranja  projekta, najveći dopušteni postotak financiranja projekta je 100% ukupnih prihvatljivih troškova projekta, dok najmanji postotak nije definiran.

    23. Što zapravo znači kada se projekt nalazi na indikativnoj listi? Kada se projekt nalazi na indikativnoj listi, znači li to da je s tim projektom obvezan prijavljivati se samo na Pozive Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta?

     

    Otvorenim javnim pozivom, kreira se indikativna lista projekata koji se pozivaju na prijavu na ograničene pozive MZOS-a za pripremu infrastrukturnih projekata, a koji su dostupni samo prijaviteljima projekata s indikativne liste. Indikativna lista je prvi korak, tzv. pred-selekcija projekata koji kasnije sudjeluju u pozivima MZOS-a za pripremu projektne dokumentacije, a kasnije ti projekti imaju mogućnost sudjelovati i u provedbi projekta (npr. opremanja ili gradnje istraživačke infrastrukture).

    Projekt koji se nalazi na indikativnoj listi MZOS-a nije obvezan prijavljivati se isključivo na pozive/natječaje MZOS-a. Međutim, u slučaju prijave projekta za druge izvore financiranja, potrebno je obavijestiti MZOS bez odgode s obzirom da je „dvostruko financiranje“ istih troškova i/ili aktivnosti strogo zabranjeno.

    24. Može li dopusnica visokog učilišta biti dokaz o statusu istraživačke organizacije?

    Sukladno 1. Ispravku dokumentacije Poziva, odjeljku 7.1 Sadržaj paketa za prijavu Uputa za prijavitelje, visoka učilišta i  znanstvene organizacije moraju dostaviti dokument kojim se dokazuje status istraživačke organizacije prema definiciji Okvira zajednice za državne potpore za istraživanje, razvoj i inovacije (2014/C 198/01). Navedeni dokument je bilo koji interni akt Prijavitelja kojim se dokazuje sukladnost s Okvirom zajednice ukoliko sukladnost nije dokazana nekim od ostalih dokumenata kojim se dokazuje prihvatljivost prijavitelja.

    25. Kada se govori o pravilima državnih potpora i razdiobi aktivnosti prijavitelja na ekonomske i neekonomske aktivnosti, odnosi li se to samo na projekt u kojem se priprema dokumentacija (ovaj Poziv) ili na kompletni projekt (npr. opremanje ili gradnja istraživačke infrastrukture u drugim budućim Pozivima)?
    Odnosi li se razdioba na 80 % (neekonomske aktivnosti) i 20 % (ekonomske aktivnosti) samo na onaj dio npr. istraživačke infrastrukture koji se financira javnim sredstvima (npr. jedan laboratorij u Centru) ili na cjelokupnu istraživačku infrastrukturu?
    Odnosi li se razdioba na 80 % (neekonomske aktivnosti) i 20 % (ekonomske aktivnosti) na cjelokupno poslovanje institucije/Prijavitelja ili samo na istraživačku infrastrukturu financiranu javnim sredstvima?
    Kako se računa omjer od 80 % (neekonomske aktivnosti) i 20 % (ekonomske aktivnosti)?

     

    Navedena razdioba odnosi se na cijeli projekt za kojega se priprema dokumentacija npr. opremanja ili gradnje istraživačke infrastrukture financirane javnim sredstvima, uključujući svaku „fazu“ tog projekta (npr. priprema projektne dokumentacije).

    Međutim, odnosi se samo na one dijelove istraživačke infrastrukture financirane javnim sredstvima temeljem ovog Poziva (npr. jedan laboratorij u Centru) i samo na onaj dio poslovanja koji se odnosi na istraživačku infrastrukturu financiranu javnim sredstvima.

    Način izračuna navedene razdiobe nije definiran ovim Pozivom te svaki Prijavitelj/Korisnik samostalno odlučuje o istom. Više informacija o načinu razdiobe nalazi se u Prilogu 6 Smjernice o uvjetima za korisnike glede državnih potpora i Okviru zajednice za državne potpore za istraživanje, razvoj i inovacije (2014/C 198/01).

    26. Ukoliko u projektu pojedini dokumenti nisu potrebni za fazu koja slijedi nakon pripreme dokumentacije (npr. gradnja istraživačke infrastrukture), tko daje izjavu da pojedini dokument nije potreban?

    Sukladno odgovoru na pitanje pod brojem 20 i odjeljku 3.4 Zrelost projekta u slučaju da neki od navedenih dokumenata nije potreban za fazu projekta koja slijedi nakon pripreme dokumentacije (npr. opremanje ili gradnja), Prijavitelj je dužan dostaviti mišljenje stručnjaka (npr. ovlaštenog arhitekta) koje uključuje obrazloženje zašto neki dokument nije potreban.
    U slučaju da Prijavitelj neki od navedenih dokumenata financira drugim sredstvima dužan je dostaviti Izjavu osobe ovlaštene za zastupanje Prijavitelja kojom to potvrđuje.

    27. U slučaju kada Prijavitelj već ima izrađenu studiju izvodljivosti, mora li je priložiti uz prijavu i može li tražiti refundaciju troškova za njezinu izradu?

    Sukladno odjeljku 7.1 Sadržaj paketa za prijavu, u slučaju da Prijavitelj već ima izrađenu studiju izvodljivosti, dužan je istu i dostaviti uz svoju prijavu.
    Sukladno odjeljku 6.1 Razdoblje provedbe, provedba projekta (a time i razdoblje prihvatljivosti troškova) započet će dan nakon datuma kada je posljednja uključena strana potpisala Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava. Stoga, Prijavitelju neće biti prihvatljiv trošak izrade studije izvodljivosti prije potpisa Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. Iz čega proizlazi da bilo koja aktivnost za koju se namjerava potraživati trošak ne smije početi prije dana nakon datuma kada je posljednja uključena strana potpisala Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava.

    28. Odnose li se indikatori projekta na projekt koji se prijavljuje u okviru ovog Poziva ili na buduću istraživačku infrastrukturu?

    Sukladno odjeljku 1.4 Pokazatelji projekta, obvezan pokazatelj nakon završetka projekta u okviru ovog Poziva je pripremljen infrastrukturni projekt u području istraživanja i razvoja (pripremljena sva dokumentacija). Stoga, pokazatelji projekta odnose se na projekt financiran u okviru ovog Poziva.

    29. Jesu li podaci navedeni u studijama pred-izvodljivosti bili predmet ocjene pri uvrštavanju na indikativnu listi ili su kriteriji odabira bili drugačiji?
    Treba li prilagođavati postojeću studiju pred-izvodljivosti  za ovu prijavu s obzirom da je došlo do izmjena nekih podataka?

    Svi kriteriji odabira projekata za uvrštavanje na indikativnu listu navedeni su u Dodatku 2 i 2a Javnog poziva koji su bili objavljeni i na mrežnim stranicama MZOS-a zajedno s Javnim pozivom http://public.mzos.hr/Default.aspx?art=13027&sec=3422.
    U skladu s odgovorom na pitanje pod brojem 2, a vezano uz manje izmjene projekta temeljem kojeg je Prijavitelj uvršten na indikativnu listu projekata na Javnom pozivu, pri prijavi tog projekta na ovaj Poziv, Prijavitelj u Izjavi prijavitelja (Obrazac V.) potvrđuje „da se bitni elementi projekta temeljem kojih je uvršten na indikativnu listu Javnog poziva nisu izmijenili te da MZOS zadržava pravo isključiti prijavitelja ukoliko postoji osnova na temelju koje je  identificirano značajno odstupanje od prvotnih elemenata projekta“.
    S obzirom da se svaki projekt na indikativnoj listi redovno prati, svaka izmjena na istom mora biti odobrena od strane MZOS-a, a prije podnošenja prijave na ovaj Poziv.

    30. Postoji li definiran rok izvan kojeg se pojedini dokument ne može dostaviti, tj. izvan kojeg je prestar i neće se priznati?

    Svi dokumenti koji se dostavljaju moraju biti važeći. Ukoliko na pojedinom dokumentu nije definiran rok važenja, datum njegova izdavanja nije relevantan sve dok je iz samog dokumenta vidljivo da je važeći.

    31. Pojedini dokumenti čija dostava se traži Pozivom je pribavio MZOS. Dostavljaju li se i ti dokumenti?

    Da, preslike navedenih dokumenta prilažu se prijavi ukoliko je tako definirano Uputama za prijavitelje, odjeljak 7.1 Sadržaj paketa za prijavu.

    32.
    Što podrazumijeva dokaz o namjeni zemljišta?
    Ukoliko postoji akt o namjeni zemljišta je li potrebno dostavljati isti dokaz i za zgradu?

    Sukladno odjeljku 7.1 Sadržaj paketa za prijavu, Prijavitelj je obvezan dostaviti presliku Lokacijske informacije kako bi dokazao namjenu zemljišta, što uključuje i situaciju u kojoj se na predmetnom zemljištu nalazi i zgrada.

    33. Mora li administrator na projektu raditi 100 % vremena raditi na ovom projektu?
    Mora li 100 % radnog vremena biti raspoređeno na jednu osobu ili se radno vrijeme može rasporediti na dvije osobe na ½ radnog vremena?
    Je li administrator član projektnog tima i koje kvalifikacije mora imati?

    Potrebno je imati jednog administratora na projektu koji će raditi na projektu puno radno vrijeme (100%).
    Prijavitelj je u svojoj prijavi obvezan dostaviti ispunjenu i potpisanu Izjavu o angažmanu administratora na projektu (Obrazac VII.).
    Administrator na projektu je član projektnog tima o čijim kvalifikacijama odlučuje Prijavitelj, a njegove kvalifikacije nisu propisane ovim Pozivom.

    34. Treba li dostaviti ponude kako bi se u prijavi opravdali iznosi navedeni u Prijavnom obrascu A. glavni dio (proračunu projekta)?

    S prijavom nije potrebno dostavljati ponude kojima bi se opravdali iznosi/troškovi navedeni u proračunu projekta.
    Tijekom postupka pregleda prijave i ispravljanja proračuna, ukoliko u prijavi postoji nedovoljno informacija ili postoji diskrepancija među informacijama u različitim dokumentima, SAFU ima diskrecijsko pravo zatražiti od prijavitelja da dostavi dodatne podatke kako bi opravdao prihvatljivost pojedinog troška.

    35. Prijavitelj ima pravo na djelomični povrat poreza na dodanu vrijednost. Kako se takve situacije prikazuju i potražuju u projektu u okviru ovog Poziva.

    U takvim situacijama Prijavitelj u prijavi navodi bruto iznose troškova u iznosu u kojem ima pravo potraživati porez na dodanu vrijednost, tj. u iznosu na koji nema pravo povrata od nadležnih tijela RH. Nadalje, Prijavitelj mora dostaviti izjavu potpisanu od strane osobe ovlaštene za zastupanje kojom navedeno potvrđuje.

    36. Koliko dugo traje postupak odabira i kada se očekuje potpis ugovora s uspješnim prijaviteljima?

    Maksimalno trajanje postupka odabira iznosi 60 kalendarskih dana, a rok za izradu ugovora o bespovratnim sredstvima iznosi 30 kalendarskih dana.
    U iznimnim se okolnostima navedeni rokovi mogu produžiti, uz obveznu  prethodnu suglasnost Upravljačkog tijela, a na temelju valjanog obrazloženja.

    37. U slučaju da se ne dostavi prijava na ovaj Poziv, ostaje li projekt na indikativnoj listi MZOS-a?

    Da, odluka o neprijavljivanju na ovaj Poziv na dostavu prijava nema utjecaja na status projekta na indikativnoj listi MZOS-a.

    38. Kako se dokazuje radno iskustvo predloženih članova tima?

    Radno iskustvo predloženih članova tima dokazuje se životopisima.

    39. Mora li Izjava prijavitelja biti ovjerena kod javnog bilježnika?

    Ne, Izjava prijavitelja (Obrazac V.) ne mora biti ovjerena kod javnog bilježnika.
    Izjava o nepostojanju situacija za isključenje (Obrazac VI.) mora biti ovjerena kod javnog bilježnika.
    Izjavu prijavitelja (Obrazac V.) potrebno je dostaviti u originalu.
    Sve druge popratne dokumente je moguće dostaviti u preslikama, ali SAFU i MZOS zadržavaju pravo naknadno tražiti od prijavitelja dostavu originalnih dokumenata.


    40. Imam problem sa str. 4 obrasca A, naime javlja mi se ova greška: "Polje Povezanost s projektnim ciljevima je obavezno, barem jedan cilj je potrebno odrediti za svaki element projekta, izaberite Dodaj novi“ iako je cilj projekta upisan. Nije mi jasno sto je greška na ovoj stranici?

    Upute za popunjavanje Obrasca I. Prijavnog obrasca A. Glavni dio nalazi se na sljedećoj poveznici https://scf-wf.mrrfeu.hr/ap . Upute za korištenje aplikacije nalaze se u gornjem desnom kutu.
    Upute se sastoje od:
    - Korisničkog priručnika za prijavni obrazac A
    - Uputa za popunjavanje prijavnog obrasca A

    U Korisničkom priručniku za prijavni obrazac A, upute za popunjavanje stranice 4 nalaze se na stranicama 17 – 19.
    U Uputi za popunjavanje prijavnog obrasca A, upute za popunjavanje stranice 4 nalaze se na stranicama 10 – 12.
    U slučaju učestalih problema s ispunjavanjem Obrasca I. Prijavnog obrasca A. Glavni dio, prijavitelji se mogu obratiti tijelu nadležnom za predmetni informacijski sustav na adresu elektroničke pošte sf-mis@mrrfeu.hr .

    Prijavite se za primanje e-mail obavijesti iz ovog natječaja.


    Newsletter

    Prijavite se na naš newsletter i pratite najnovije vijesti.




    X