Otvoreni poziv na dostavu projektnih prijedloga (bespovratna sredstva)
Poduzetništvo
Turizam
Mali i srednji poduzetnici
Gospodarski subjekti
Obrtnici
OP Razvoj ljudskih potencijala 2007.-2013.
Europski fond za regionalni razvoj
Prijave za “Povećanje gospodarske aktivnosti i konkurentnosti malih i srednjih poduzeća” primat će se do 24. veljače umjesto 21. veljače.
Potpore ovog javnog poziva pružit će se za dvije vrste projekata koji predstavljaju različite sektore hrvatskog gospodarstva, te će shodno tome biti podijeljene u dva dijela kako bi se jednaka podrška pružila subjektima oba sektora i to: 1. Konkurentnost malih i srednjih poduzeća (MSP) te 2. Konkurentnost turizma.
Prvi dio javnog poziva koji se odnosi na konkurentnost MSP ima za cilj povećanje ekonomske aktivnosti primjenom sveobuhvatnog pristupa strateškim potrebama MSP-a kroz projekte projekte čiji je cilj poboljšati tehnološku strukturu poduzeća, olakšati pristup financiranju za proizvodna ulaganja, te ojačati održivost i konkurentnost poduzeća.
Drugi dio koji se odnosi na konkurentnost u turizmu ima za cilj doprinijeti održivom razvoju turizma povećanjem konkurentnosti turističkog sektora. Financijska podrška će biti pružena malim i srednjim poduzećima koji ulažu u izgradnju, preuređenje i poboljšanje kvalitete smještaja malih i srednjih hotela kao i u razvoj dodatne turističke ponude te jačanje komercijalne vrijednosti prirodnih i kulturnih resursa, a u skladu s održivošću i ekološkim standardima određenima nacionalnim strategijama.
Informacije o dodijeljenim potporama
Dana 16. siječnja 2014. godine objavljena je prva izmjena Uputa za prijavitelje i pojedinih dijelova pripadajuće natječajne dokumentacije objavljenih 23. prosinca 2013. godine.
1. Izmjena Poziva – dokumentacija
Dana 30. siječnja 2014. godine objavljena je 2. izmjena Uputa za prijavitelje i pojedinih dijelova pripadajuće natječajne dokumentacije objavljenih 23. prosinca 2013. godine.
2. Izmjena Poziva – dokumentacija
Dana 17. veljače 2014. godine objavljena je treća izmjena Uputa za prijavitelje objavljenih 23. prosinca 2013. godine. Budući da je mrežna stranica www.strukturnifondovi.hr u rekonstrukciji zbog tehničkih problema, rok za podnošenje projektnih prijava na Poziv za dostavu projektnih prijava źPovećanje gospodarske aktivnosti i konkurentnosti malih i srednjih poduzeća” produžen je do 24. veljače 2014. godine.
3. Izmjena Poziva – dokumentacija
Informativne radionice
Ministarstvo poduzetništva i obrta organizira Informativne radionice na kojoj će potencijalni podnositelji dobiti informacije o samom natječaju i natječajnoj proceduri. Radionice će se održati prema sljedećem rasporedu:
Zagreb 13. siječnja 2014. u 12:00 satiMinistarstvo poduzetništva i obrta “ Kino dvorana
Osijek16. siječnja 2014. u 12:00 sati Hrvatska gospodarska komora “ Županijska komora Osijek
Rijeka 21. siječnja 2014. u 12:00 sati Znanstveno tehnologijski park Sveučilišta u Rijeci – STEP RI
Split 23. siječnja 2014. u 9:00 sati Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu – mali amfiteatar
Dodatna radionica u Zagrebu:
Zagreb20. siječnja 2014. u 12:00 satiMinistarstvo poduzetništva i obrta – Kino dvorana
Molimo da prijave na radionice s naznakom za koju radionicu se prijavljujete šaljete na e-mail adresu: klaudija.seretin@minpo.hr.
Obavještavamo sve prijavljene na radionice u Zagrebu da akreditacija sudionika počinje u 11:00 sati.
S danom 7.1.2014. godine popunjena su sva mjesta za radionicu koja će se održati 13.1.2014. godine u Zagrebu, te se prijave za taj datum više neće primati.
S danom 9.1.2014. godine popunjena su sva mjesta za radionicu u Osijeku, te se prijave za taj datum više neće primati.
S danom 13.1.2014. godine popunjena su sva mjesta za radionicu u Rijeci, te se prijave za taj datum više neće primati.
S danom 14.1.2014. godine popunjena su sva mjesta za radionicu koja će se održati 20.1.2014. godine u Zagrebu, te se prijave za taj datum više neće primati.
S danom 17.1.2014. godine popunjena su sva mjesta za radionicu koja će se održati 23.1.2014. godine u Splitu, te se prijave za taj datum više neće primati.
Informacije o Pozivu
Prezentacije održane dana 13.1.2014. na radionici u Zagrebu mogu se preuzeti na poveznici http://www.minpo.hr/default.aspx?id=521
Upiti za pojašnjenjima Poziva mogu se poslati najkasnije 21 dan prije isteka roka za podnošenje prijava, uz obvezno navođenje referentne oznake Poziva, na sljedeće kontakte:
Adresa elektroničke pošte: provedba@minpo.hr
Faks: + 385 1 610 64 98
U interesu jednakog postupanja prema svim prijaviteljima, Ministarstvo poduzetništva i obrta i Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti prijavitelja, projekata ili određenih aktivnosti.
Budući da su pojedina pitanja upućena Ministarstvu poduzetništva i obrta širokog raspona te sadrže informacije o projektu, ona nisu u cijelosti uključena u Učestala pitanja i odgovore, već su uključene samo pojedinosti bitne za pružanje odgovora.
1. Gdje se može preuzeti Prijavni obrazac A - Opći dio? Prijavni obrazac A - Opći dio može se preuzeti na sljedećoj poveznici: Prijavni obrazac A - Opći dio
2. U uputama za prijavitelje u točki 2.1. navedene su prihvatljive djelatnosti. Ukoliko glavna registrirana djelatnost poduzetnika nije navedena u prihvatljivim djelatnostima, a poduzetnik je registriran i za niz drugih djelatnosti među kojima su i prihvatljive djelatnosti, smatra li se navedeni poduzetnik prihvatljivim prijaviteljem?
Sukladno točki 2.1 PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA: TKO MOŽE SUDJELOVATI Uputa za prijavitelje, navedeno je kako prihvatljivi prijavitelji moraju biti registrirani, te provoditi aktivnosti prijavljenog projekta u jednom od navedenih prihvatljivih sektora u skladu s Nacionalnom klasifikacijom djelatnosti (NKD - NN 58/07). Iz Uputa proizlazi kako nije obavezno da je ta djelatnost registrirana kao glavna djelatnost poduzetnika, no poduzetnik svakako mora biti registriran za prihvatljivu djelatnost i provoditi aktivnosti prijavljenog projekta u prihvatljivoj djelatnosti. Registrirana djelatnost dokazuje se Izvodom iz sudskog i obrtnog registra.
3. Da li mladi poduzetnik (početnik - osnovan 2013. godine) u prihvatljivoj djelatnosti rada može dostaviti prijavu na Javni poziv?
Sukladno točki 2.4. KRITERIJI ZA ISKLJUĐŚENJE PRIJAVITELJA Uputa za prijavitelje, potpora se neće odobriti poduzetnicima koji ne mogu pružiti na uvid račun dobiti i gubitka i bilancu stanja, odnosno prijavu poreza na dohodak za 2011., 2012. i 2013.
4. Da li su troškovi plaća, postojećih zaposlenika i novozaposlenih koji će raditi na projektu, prihvatljiv trošak?
Sukladno člancima 6. i 7. Programa dodjele državnih potpora za povećanje gospodarske aktivnosti i konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva, te točki 3.2. Uputa za prijavitelje, troškovi plaća radnih mjesta, postojećih ili izravno stvorenih projektom ulaganja, kao i troškovi za plaće novozaposlenih na projektu, nisu prihvatljivi troškovi, s obzirom da se potpora izračunava na temelju materijalnih ili nematerijalnih troškova ulaganja.
5. Da li u sklopu natječaja troškovi mogu biti priznati retroaktivno, ako da “ od kojeg datuma.
Kako je navedeno u točki 4.1 OPІI ZAHTJEVI VEZANI UZ PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA ZA PROVEDBU PROJEKTA Uputa za prijavitelje, troškovi projekta moraju udovoljavati, između ostalog, i sljedećem uvjetu: moraju nastati sukladno članku 8 Uredbe (EZ) o općem skupnom izuzeću br. 800/2008, tj. troškovi se odnose na projektne aktivnosti koje je korisnik počeo provoditi nakon podnošenja projektne prijave.
6. U kontrolnoj listi u zahtjevima za prijavitelje navedeno je sljedeće:"Prijavitelj ima pozitivno poslovanje u 2012. i 2013.godini" U 2012. godini ostvarili smo gubitak. Poslovna godina 2013. još nije završena, ali je već vidljivo da je u 2013. ostvaren dobitak. Zadovoljavamo li kao prijavitelji uvjete natječaja?
Točka 2.4 KRITERIJI ZA ISKLJUĐŚENJE PRIJAVITELJA Uputa za prijavitelje navodi kako se potpora neće odobriti poduzetnicima koji nemaju pozitivno poslovanje u 2012. i 2013. godini.
7. Da li su mikro poduzeća prihvatljivi prijavitelji?
Sukladno točki 2.1. PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA: TKO MOŽE SUDJELOVATI Uputa za prijavitelje, prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe koje su malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe o općem skupnom izuzeću koja uključuje mikro, mala i srednja poduzeća.
8. Ako prijavitelj temeljem ugovora o višegodišnjem najmu ulaže u obnovu građevinskog dijela i opreme postojećeg hotela smatra li se opravdanim i prihvatljivim troškom?
Kako je navedeno u točki 3.1 PRIHVATLJIVOST PROJEKATA Uputa za prijavitelje, u slučaju kada prijavitelj zemljištem upravlja putem najma, ugovora o koncesiji, ugovora o upravljanju ili slično, ugovor mora prijavitelju pružiti pravo na navedeno zemljište kroz razdoblje od minimalno 15 godina od datuma krajnjeg roka za podnošenje projektne prijave.
9. Jesu li troškovi građevinske dozvole, projektiranja, doprinosi priključaka prihvatljivi iako su nastali prije potpisivanja ugovora?
U Uputama za prijavitelje stoji sljedeće:
Ako prijavitelj u vrijeme podnošenja projektne prijave ne posjeduje valjanu građevinsku dozvolu/potvrdu glavnog projekta/rješenje za građenje/rješenje o uvjetima građenja/rješenje o izvedenom stanju za radove za koje se traži potpora putem ovog programa dodjele bespovratnih sredstava, prijavitelju će se dati dodatno vrijeme za dostavu građevinske dozvole/potvrde glavnog projekta/rješenja za građenje/ rješenje o uvjetima građenja/rješenje o izvedenom stanju u SAFU s krajnjim rokom dostave do 18. travnja 2014. godine.
Iz toga proizlazi da sva dokumentacija, osim građevinske dozvole/potvrde glavnog projekta/rješenja za građenje/rješenja o uvjetima građenja/rješenja o izvedenom stanju, navedena u Uputama za prijavitelje koja dokazuje tehničku pripremljenost projekta, mora biti predana danom prijave. Budući da je krajnji rok za dostavu građevinske dozvole/potvrde glavnog projekta/rješenja za građenje/rješenja o uvjetima građenja/rješenja o izvedenom stanju 18. travnja 2014. godine, troškovi ishodovanja dozvola koji su nastali nakon predaje projektne prijave smatraju se prihvatljivim troškovima.
Sukladno Uputama za prijavitelje, razdoblje prihvatljivosti izdataka projekta je od datuma predaje projektne prijave.
10. Tko se smatra partnerom u projektu?
U skladu sa Smjernicama o odabiru projekata i odobravanju sredstava pomoći (www.strukturnifondovi.hr), točkom 4.1.7., partner se definira kao institucija/tijelo ili tvrtka (javna ili privatna) koja prima dio projektnih sredstava i sudjeluje u provedbi projekta provodeći povjerene mu projektne aktivnosti.
11. Da li je moguće nakon donošenja odluke o financiranju projekta vlastita sredstva koja je poduzetnik naveo u Izjavi prijavitelja da će privatno sufinanciranje projekta namiriti iz vlastitih izvora moguće zamijeniti kreditnim sredstvima?
Nakon donošenja odluke o financiranju projekta vlastita sredstva koja je poduzetnik naveo u Izjavi prijavitelja da će privatno sufinanciranje projekta namiriti iz vlastitih izvora nije moguće zamijeniti kreditnim sredstvima.
12. Da li je moguće promijeniti banku koja će dati povoljnije uvjete kredita od one banke čije je poduzetnik dostavio Obvezujuće pismo namjere?
Nije moguće promijeniti banku koja će dati povoljnije uvjete kredita od one banke čije je poduzetnik dostavio Obvezujuće pismo namjere.
13. Da li se Studija izvodljivosti i Poslovni plan rade na propisanim obrascima ili na drugim identičnim dokumentima koje poduzetnik može sam izraditi (sa sadržajem iz Obrazaca)?
Prilog 6 natječajne dokumentacije Javnog poziva pod nazivom Minimalni sadržaj poslovnog plana definira minimalni sadržaj kojeg Poslovni plan treba uključivati, dok je propisani obrazac Studije izvodljivosti dan u Obrascu 6 natječajne dokumentacije pod nazivom Studija izvodljivosti.
14. Da li je obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo prihvatljiv prijavitelj?
Sukladno točki 2.1. PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA: TKO MOŽE SUDJELOVATI Uputa za prijavitelje, prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe koje su malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe (EZ) o općem skupnom izuzeću br. 800/2008 koji u ĐŚlanku 1. definira poduzeće kao svaki subjekt koji se bavi gospodarskom djelatnošću, bez obzira na njegov pravni oblik.
15. Da li se prihvatljivim izdacima smatraju ulaganja u transportna sredstva?
Sukladno ĐŚlanku 7. Programa dodjele državnih potpora za povećanje gospodarske aktivnosti i konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva (http://www.minpo.hr/UserDocsImages/Javni%20poziv/Program%20dodjele%20dr%C5%BEavnih%20potpora%20za%20pove%C4%87anje%20gospodarske%20aktivnosti%20i%20konkurentnosti.pdf) transportna sredstva i oprema ne smatraju se prihvatljivom imovinom samo u prometnom sektoru.
16. Dio našeg poslovanja je izvoz. U Sažetku Javnog poziva na dostavu projektnih prijava navedeno je kako su neprihvatljivi projekti djelatnosti vezane uz izvoz, to jest za djelatnosti neposredno vezane uz izvezene količine, uspostavu i rad distribucijske mreže ili uz druge tekuće troškove povezane s izvoznom djelatnošću. Da li smo kao izvoznici prihvatljiv prijavitelji?
Poglavlje I, ĐŚlanak 1 Uredbe (EZ) o općem skupnom izuzeću br. 800/2008 navodi kako se Uredba ne primjenjuje na (a) potpore za djelatnosti vezane uz izvoz, to jest potpore izravno vezane uz izvezene količine, uspostavu i rad distribucijske mreže ili uz druge tekuće troškove povezane s izvoznom djelatnošću što znači da ovom Uredbom nisu obuhvaćene potpore koje se poduzetnicima dodjeljuju za izvoz, no to ne isključuje poduzetnike izvoznike od mogućnosti prijave na ovaj Javni poziv.
17. Da li je komunalno društvo u stopostotnom vlasništvu jedinice lokalne samouprave prihvatljiv prijavitelj?
Prihvatljivi prijavitelj je sukladno Uputama za prijavitelje malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe (EZ) o općem skupnom izuzeću br. 800/2008. Spomenuti Prilog I, ĐŚlanak 3, Stavak 4 navodi kako se "poduzeće ne može smatrati malim i srednjim poduzećem ako mu s 25 % ili više kapitala ili glasačkih prava izravno ili neizravno upravlja, zajedno ili samostalno, jedno ili više tijela javne vlasti."
Međutim, poduzeće se može svrstati u neovisna poduzeća, to jest u ona koja nemaju drugih partnerskih poduzeća, čak i ako su sljedeći ulagači dosegli ili premašili prag od 25 %, uz uvjet da ti ulagači, bilo samostalno ili zajednički, nisu u smislu stavka 3, ĐŚlanka 3 Priloga I Uredbe o općem skupnom izuzeću br. 800/2008 povezani s predmetnim poduzećem.
18. Vlasnik poduzeća osnovao je ustanovu dom za starije i nemoćne koja bi bila smještena u izgrađenom ali neuređenom objektu. Ustanova bi se bavila pružanjem smještaja i adekvatne zdravstvene skrbi osobama treće dobi. Da li je poduzeće prihvatljiv prijavitelj?
Ukoliko bi u ovom slučaju poduzeće i bilo prihvatljiv prijavitelj, aktivnost projekta ne ubraja se među prihvatljive.
19. U detaljnom objašnjenju prihvatljivih troškova navodi se kao prihvatljiv trošak "pokretna imovina poput namještaja i opreme koja je utvrđena kao prijenosna i koja je izričito neophodna za aktivnost na koju se odnosi investicija". Ako se radi o informatičkoj tvrtki, pripada li nabava računala, servera, stolova, stolica u prihvatljive troškove?
U Uputama za prijavitelje pod točkom 4.2. PRIHVATLJIVI TROŠKOVI navodi se kako su "troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (hardver i softver) koji su direktno povezani s provedbom projektnih aktivnosti" prihvatljivi troškovi. U Obrascu 3 - Proračun aktivnosti kao neprihvatljiv trošak navodi se proračunska linija "2.1 Stolna i prijenosna računala". Dakle, ako su troškovi računala "direktno povezani s provedbom projektnih aktivnosti", tada se radi o prihvatljivim aktivnostima. U slučaju da to nisu, radi se o neprihvatljivim aktivnostima.
20. Što pripada u "Neprihvatljive troškove marketinga i promidžbe", a što u prihvatljive " Troškove promidžbe i vidljivost"?
U Uputama za prijavitelje, točki 7.7. INFORMIRANJE I VIDLJIVOST navedeno je kako će se "korisnik pridržavati zahtjeva vezanih uz informiranje i vidljivost navedenih u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava i njegovim prilozima." što znači da će prihvatljivi troškovi promidžbe i vidljivosti biti vezani uz sam projekt koji se provodi i njegove rezultate dok promidžba ostalih aktivnosti poduzeća kao i samog poduzeća nije prihvatljiv trošak. Kako je navedeno u točki 7.7. "MINPO će osigurati smjernice, upute i potporu korisnicima vezano uz ispunjavanje zahtjeva vezanih uz informiranje i vidljivost."
21. Može li se u sklopu ovog Javnog poziva financirati kupnja,odnosno izgradnja broda za nautički turizam?
Kupnja odnosno izgradnja (odnosno naručivanje izgradnje) brodova za nautički turizam nije prihvatljiva aktivnost za prijavitelje na Grupu 2. obzirom da prijavitelji trebaju imati prihvatljive djelatnosti registrirane u skladu s Nacionalnom klasifikacijom djelatnosti (NKD - NN 58/07) te provoditi projektne aktivnosti u sektoru: I 55.1 Hoteli i sličan smještaj
Djelatnost izgradnje brodova je prihvatljiva aktivnost u Grupi 1 ukoliko prijavitelj ima prihvatljive djelatnosti registrirane u skladu s Nacionalnom klasifikacijom djelatnosti (NKD - NN 58/07) te provodi projektne aktivnosti u sektoru: C 30 Proizvodnja ostalih prijevoznih sredstava; OSIM 30.11: Gradnja brodova i plutajućih objekata.
22. Poduzeće smo registrirano za proizvodnju metalnih konstrukcija. Javnim pozivom, točkom 2.1. PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA sektor C 24 Proizvodnja metala je prihvatljiv sektor OSIM 24.1: Proizvodnja sirovog željeza, čelika i ferolegura, Proizvodnja čeličnih cijevi i pribora; 24.3: Proizvodnja ostalih proizvoda primarne prerade čelika; 24.52: Lijevanje čelika; 24.53: Lijevanje lakih metala. Da li je naša djelatnost prihvatljiva za ovaj Javni poziv?
Proizvodnja metalnih konstrukcija je prihvatljiva aktivnost u Grupi 1 ukoliko prijavitelj ima prihvatljive djelatnosti registrirane u skladu s Nacionalnom klasifikacijom djelatnosti (NKD - NN 58/07) te provodi projektne aktivnosti u sektoru: C 25 Proizvodnja gotovih metalnih proizvoda, osim strojeva i opreme.
23. Poduzeće je registrirano po Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti u sektoru C 10.51, iako se ne radi o prerađivačima nego o prodaji sirovog mlijeka otkupljivačima koji ga prerađuju. Po toj oznaci poduzeće je prihvatljiv prijavitelj, dok po svojoj stvarna djelatnost nije. Da li je poduzeće prihvatlljiv prijavitelj?
Sukladno ĐŚlanku 5. Programa dodjele državnih potpora za povećanje gospodarske aktivnosti i konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva (http://www.minpo.hr/UserDocsImages/Javni%20poziv/Program%20dodjele%20dr%C5%BEavnih%20potpora%20za%20pove%C4%87anje%20gospodarske%20aktivnosti%20i%20konkurentnosti.pdf) potpora se neće odobriti u korist djelatnosti u primarnoj proizvodnji poljoprivrednih proizvoda. Definicija poljoprivrednih proizvoda nalazi se u članku 4. istog Programa.
24. Ako podnositelj dostavi Izjavu prijavitelja da će privatno sufinanciranje projekta namiriti iz vlastitih izvora da li ju je potrebno potkrijepiti i dodatnim dokumentima, ili je dostatna samo izjava?
Prilikom prijave Izjavu nije potrebno potkrijepiti dodatnim dokumentima, osim ako se to posebno ne traži u Uputama za prijavitelje. Međutim, prije potpisa ugovora potrebno je dostaviti izvod s bankovnog računa na kojem su vidljiva sredstva za privatno sufinanciranje u vrijednosti od 50% od vlastitog sufinanciranja za prvih 12 mjeseci provedbe projekta, ovjeren od strane banke.
25. Da li poduzetnik za sufinanciranje projekta može tražiti kredit HBOR-a sa subvencioniranom kamatnom stopom?Kako prema Programu potpora i Uputama za prijavitelje, kumulacija nije dozvoljena, projekt nije moguće sufinancirati kreditom HBOR-a sa subvencioniranom kamatnom stopom.
26. Da li prijavitelj može dostaviti u dodatno vrijeme za dostavu dokumenata (18.travnja 2014. godine) i slijedeće dokumente: lokacijsku dozvolu i glavni projekt?Sukladno točki 5.1 CJELOVITOST PROJEKTNE PRIJAVE Uputa za prijavitelje, cjelovitu prijava čine lokacijska dozvola ukoliko je potrebna po Zakonu o prostornom uređenju ili lokacijska informacija i obavijest upravnog tijela odnosno Ministarstva o uvjetima za izradu glavnog projekta te glavni projekti i elaborati u digitalnom (.pdf) formatu s izjavama projektanata da je glavni projekt izrađen u skladu s prostornim planom odnosno lokacijskom dozvolom i drugim propisima te građevinska dozvola. Sve navedene dokumente potrebno je dostaviti s prijavom do 21. veljače 2014. godine. Međutim, ako prijavitelj u vrijeme podnošenja projektne prijave ne posjeduje valjanu građevinsku dozvolu/potvrdu glavnog projekta/rješenje za građenje/rješenje o uvjetima građenja/rješenje o izvedenom stanju za radove za koje se traži potpora putem ovog programa dodjele bespovratnih sredstava, prijavitelju će se dati dodatno vrijeme za dostavu građevinske dozvole/potvrde glavnog projekta/rješenja za građenje/ rješenje o uvjetima građenja/rješenje o izvedenom stanju u SAFU s krajnjim rokom dostave do 18. travnja 2014. godine. Dodatni rok odnosi se isključivo na dostavu valjane građevinske dozvole/potvrde glavnog projekta/rješenja za građenje/ rješenje o uvjetima građenja/rješenje o izvedenom stanju.
27. Ako se potpora računa na temelju materijalnih ili nematerijalnih troškova ulaganja, korisnik mora osigurati financijski doprinos za pokriće od najmanje 25% opravdanih troškova, ili iz vlastitih izvora ili putem vanjskog financiranja, u obliku oslobođenom bilo kakve potpore iz javnih izvora." Da li to znači da financijski udio korisnika u projektu može biti 25%, a preostalih minimalno 15% udjela može prikazati kao nematerijalni trošak, tj. ne treba imati financijsko pokriće za spomenutih 15%?Navedena odredba znači da, sukladno čl. 13(6) Uredbe (EZ) o općem skupnom izuzeću br. 800/2008, u slučaju regionalne potpore, korisnik mora osigurati financijski doprinos od najmanje 25 % opravdanih troškova, ili iz vlastitih izvora ili putem vanjskog financiranja, u obliku oslobođenom bilo kakve javne pomoći, tj. pomoći financirane iz lokalnih, regionalnih, nacionalnih izvora ili izvora Zajednice.
28. Kao neprihvatljiv trošak navodi se isplata neoporezivih bonusa osoblju. Znači li to da se oporezivi bonusi osoblju mogu smatrati prihvatljivim troškom?
Vidjeti odgovor na pitanje broj 4.
29. Računala su navedena kao neprihvatljiv trošak. Što ako je uz kupnju novog stroja u ponudi naznačeno i računalo koje služiti kao neophodan alat za upravljanje strojem, može li tada računalo biti prihvatljiv trošak?U Uputama za prijavitelje pod točkom 4.2. PRIHVATLJIVI TROŠKOVI navodi se kako su "troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (hardver i softver) koji su direktno povezani s provedbom projektnih aktivnosti" prihvatljivi troškovi. U Obrascu 3 - Proračun aktivnosti kao neprihvatljiv trošak navodi se proračunska linija "2.1 Stolna i prijenosna računala".Dakle, ako su troškovi računala "direktno povezani s provedbom projektnih aktivnosti", tada se radi o prihvatljivim aktivnostima. U slučaju da to nisu, radi se o neprihvatljivim aktivnostima.
30. Da li su pansioni (standard i comfort) prihvatljivi prijavitelji obzirom da su bili najavljeni u javnom pozivu za iskaz interesa objavljenom 29.05.2013. godine?Izmjenjen odgovor nakon druge ispravke Poziva: Sukladno točki 2.1 Uputa za prijavitelje, u postupcima razvrstavanja i kategorizacije ugostiteljskih smještajnih objekata iz skupine "Hoteli", prihvaća se valjana registracija poduzetnika u koju je nadležno tijelo upisalo djelatnost prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (NN 58/07) I55.1 Hoteli i sličan smještaj ili djelatnost koja je navedena samo opisno kako slijedi: pripremanje hrane i pružanje usluga prehrane, pripremanje i usluživanje pića i napitaka i pružanje usluga smještaja.
31. Postoji li obrazac za Izjavu prijavitelja da će privatno sufinanciranje projekta namiriti iz vlastitih izvora?Obrazac za Izjavu prijavitelja da će privatno sufinanciranje projekta namiriti iz vlastitih izvora nije unaprijed određen. Međutim, obrazac mora biti pečatiran i potpisan od strane ovlaštene osobe za zastupanje.
32. Postoji li obavezni/preporučeni sadržaj marketinške strategije?
Obavezni sadržaj marketinške strategije ne postoji.
33. Da li su svi natjecatelji po ovom programu obvezni provesti postupak opisan u Prilogu 7 ovog natječaja ili je on obvezan samo za one koji nabavljaju robu ili usluge po Zakonu o javnoj nabavi?
Svi korisnici bespovratnih sredstava po ovom Javnom pozivu dužni su provesti postupak nabave sukladno Prilogu 7 “ Postupci javne nabave za subjekte koji nisu obveznici Zakona o javnoj nabavi.
34. Potencijalni prijavitelj je u 2011. i 2012. imao manje od 200 zaposlenika, a u 2013. godini je imao 257 zaposlenih. Da li je on još uvijek u kategoriji srednjeg poduzetnika? Možete li definirati koji dokument ili obrazac tvrtke je relevantan za određivanje broja zaposlenih u financijskoj godini?
Sukladno ĐŚlanku 4(2) . Priloga I Uredbe (EZ) o općem skupnom izuzeću br. 800/2008, ako na datum zaključenja poslovnih knjiga, poduzeće ustanovi da je na godišnjoj razini premašilo ili palo ispod praga broja zaposlenih ili financijskih pragova utvrđenih u stavku 2., to ne dovodi do gubitka ili stjecanja statusa srednjeg, malog ili mikro poduzeća, osim ako se ti pragovi premašuju tijekom dva uzastopna računovodstvena razdoblja. Obrazac kojime se određuje broj zaposlenih u financijskoj godine je GFI-POD, Bon Plus, odnosno Obrazac R-Sm, stranica A/Obrazac JOPPD za obrte u sustavu poreza na dohodak za 2013. godinu.
35. Može li se smanjiti minimalni iznos regionalne potpore za ulaganje od 3.800.000 kn ako se kombinira s ostalim predviđenim potporama u Pozivu koje se odnose na potpore za savjetodavne usluge (članak 26.), potpore za sudjelovanje na sajmovima (članak 27.) i potpore za usavršavanje (članak 39.)?
Sukladno članku 6. Programa dodjele državnih potpora za povećanje gospodarske aktivnosti i konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva, te točki 1.5.3. Uputa za prijavitelje, regionalna potpora za ulaganje iz članka 13. Uredbe o općem skupnom izuzeću odobrit će se pod uvjetom da njezin iznos za pojedinačni projekt nije manji od 3.800.000 kn i ne prelazi 26.000.000 kn.
36. Pod dokumentima koji dokazuju financijsku prihvatljivost prijavitelja navedeni su Bon Plus, Račun dobiti i gubitka i Bilanca stanja za 2011., 2012. i 2013. godinu, GFI-Pod za 2011., 2012. i 2013. godinu odnosno DOH za obrtnike za 2011., 2012. i 2013. godinu. Da li je potrebno dostaviti sve tražene dokumente?
Sukladno točki 5.1. Uputa za prijavitelje pod dokumentima koji dokazuju financijsku prihvatljivost prijavitelja navedene su različite vrste dokumenata kako bi se obuhvatili različiti oblici registracije prijavitelja koji su prihvatljivi u ovom Pozivu. Ovisno o obliku organizacije, prijavitelj je u obvezi dostaviti sve tražene dokumente.
37. Da li je potrebno u tablici 1. Uputa za prijavitelje (str.9) kod Grupe 2. obavezno ispuniti pokazatelj učinka koji je vezan za povećanje produktivnosti rada (vrijednost pokazatelja koju će projekt ostvariti do kraja 2018. godine)?
U točki 1.4 Uputa za prijavitelje, u tablici 1. Pokazatelji rezultata i učinaka kod Grupe 2. Jačanje konkurentnosti turizma, u dijelu gdje se navode pokazatelji učinka, povećanje produktivnosti rada (vrijednost pokazatelja koju će projekt ostvariti do kraja 2018. godine) nije potrebno obavezno ispuniti.
38. Da li je prihvatljiv korisnik, srednji poduzetnik 100% privatno poduzeće, s djelatnošću NKD - glavna djelatnost E38; E32; a sporedna D35, odnosno slijedećim projektom vezanim uz NKD D35: energana kojoj je pogonsko gorivo bio masa, proizvodi električnu energiju i ima nus produkt paru koja je samo 10% iskorištena kao energent za sušaru? Radi iskorištenja preostalih 90% pare gradio bi se toplovod kojim bi se ta para distribuirala kao toplinska energija za grijanje jednog cijelog naselja s mogućnošću priključenja industrijskih poduzeća na području tog dijela grada.
Sukladno točki 2.1. Uputa za prijavitelje, prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe koje su mikro, malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe o općem skupnom izuzeću. U istom odjeljku je također navedeno da je potpora prihvatljiva za mala i srednja poduzeća koja su registrirana, te provode aktivnosti prijavljenog projekta u jednom od navedenih prihvatljivih sektora u skladu s Nacionalnom klasifikacijom djelatnosti (NKD - NN 58/07). Iz Uputa proizlazi kako nije obavezno da je ta djelatnost registrirana kao glavna djelatnost poduzetnika, no poduzetnik svakako mora biti registriran za prihvatljivu djelatnost i provoditi aktivnosti prijavljenog projekta u prihvatljivoj djelatnosti.
39. Natječajem je predviđena mogućnost kombiniranog financiranja investicije - kreditom i vlastitim sredstvima. Za takvu je opciju do potpisivanja ugovora potrebno pribaviti ugovor o kreditu i izjavu/potvrdu o stanju na računu. Je li za takvu opciju u fazi prijave projekta potrebno uz obvezujuće pismo namjere banke dostaviti i izjavu o vlastitom financiranju projekta (za iznos investicije koji neće biti pokriven kreditom, odnosno pismom namjere banke)?
U Ispravci Uputa za prijavitelje (str. 27) navodi se: "Ako prijavitelj u vrijeme podnošenja projektne prijave još nije kompletno zatvorio financijsku konstrukciju projekta dužan je dostaviti Obvezujuće pismo namjere banke (ukoliko se udio privatnog sufinanciranja prijavitelja namjerava podmiriti kreditom banke) ili Izjavu prijavitelja da će privatno sufinanciranje projekta namiriti iz vlastitih izvora (potpisanu i pečetiranu od strane ovlaštene osobe za zastupanje) u SAFU s krajnjim rokom dostave do 18. travnja 2014. godine." U slučaju kombiniranog financiranja, potrebno je dostaviti oboje.
40. Da li se poduzeće smatra "poduzetnikom u teškoćama" ako je nestao cijeli upisani kapital do 2011.godine, a poduzetnik je poslovao pozitivno u 2012. i 2013. godine, s time da je i dalje više od polovine upisanog kapitala izgubljeno?
Prema Uredbi (EZ) o općem skupnom izuzeću br. 800/2008. smatra se da je poduzetnik u teškoćama ako ispunjava, između ostalog, ovaj uvjet: (a) u slučaju društva s ograničenom odgovornošću, ako je nestalo više od polovine njegovog upisanog kapitala, a više od jedne četvrtine tog kapitala izgubljeno je u posljednjih 12 mjeseci. Ova dva uvjeta moraju kumulativno biti ispunjena kako bi se poduzetnik smatrao poduzetnikom u teškoćama. Također, potrebno je imati na umu da poduzetnik može biti u teškoćama ukoliko je predmetom predstečajnog postupka sukladno odredbama nacionalnog zakonodavstva.
41. Da li je prihvatljivo financijski doprinos za pokriće prijavitelja od 50% vrijednosti projekta prikazati dijelom vlastitim sredstvima, a dijelom kreditom?
Za provedbu projekta prijavitelj mora imati kompletno zatvorenu financijsku konktrukciju projekta s time da za privatno sufinanciranje može kombinirati kredit banke i vlastita sredstava.
42. Može li natječajna dokumentacija za nabavu opreme i radova vezanih uz provedbu projekta biti izrađena na PRAG-ovim obrascima, odnosno obrascima natječajne dokumentacije tehničke pomoći?
Prilikom izrade ponudbene dokumentacije za nabavu predmeta od strane subjekta koji nije obveznik Zakona o javnoj nabavi potrebno je poštivati odredbe Priloga 7. Uputa za prijavitelje, točke 8.4.2. gdje je naveden obavezni sadržaj Ponudbene dokumentacije kojega je korisnik sredstava dužan poštivati prilikom izrade natječajne dokumentacije.
43. Mogu li se tražiti sredstva u jednom projektu po svim mjerama potpora?
Sukladno članku 3. Programa dodjele državnih potpora za povećanje gospodarske aktivnosti i konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva, projektnom prijavom moguće je tražiti državne potpore za: regionalne potpore na koje se odnosi članak 13. Uredbe o općem skupnom izuzeću, potpore za savjetodavne usluge na koje se odnosi članak 26. Uredbe o općem skupnom izuzeću, potpore za sudjelovanje na sajmovima na koje se odnosi članak 27. Uredbe o općem skupnom izuzeću, potpore za usavršavanje na koje se odnosi članak 39. Uredbe o općem skupnom izuzeću. Državne potpore iz članka 26., 27. i 39. Uredbe o općem skupnom izuzeću odobravat će jedino zajedno s regionalnim potporama iz članka 13. Uredbe o općem skupnom izuzeću.
44. Može li se financirati proizvodnja toplinske energije za grijanje stambenih zgrada?
Kako bi bile prihvatljive, projektne aktivnosti moraju se odvijati u sektoru prihvatljivom sukladno točki 2.1 Uputa za prijavitelje.
45. Ukoliko je tvrtka imala poslovni rezultat 0, tj. jednake prihode i rashode (a to iz razloga što tvrtka je u stanju mirovanja odnosno radi, ali nema poslovne aktivnosti te je prikazala prihode i rashode u iznosu 1 kn, a dobit 0 kn), da li ispunjava uvjete pozitivnog poslovanja?
Kako bi se ispunili uvjeti prihvatljivosti, prijavitelji moraju biti u mogućnosti iskazati dobit nakon oporezivanja, odnosno imati pozitivno poslovanje u 2012. i 2013. godini.
46. Ukoliko tvrtka na dan 31.12.2013. nije imala niti jednog zaposlenog, ali će ga imati do dana prijave na ovaj natječaj, je li time ispunjen uvjet za minimalan broj zaposlenih?
Sukladno točki 2.4. Uputa za prijavitelje, potpora se neće odobriti poduzetnicima koji nemaju niti jednog zaposlenog (na temelju sati rada) u 2013. godini.
47. Je li moguće registrirati prihvatljivu djelatnost nakon objave natječaja te se s njom prijaviti na natječaj, iako je poduzeće zadnje 3 godine glavninu prihoda ostvarivalo u neprihvatljivoj djelatnosti, ali bi s investicijom u budućnosti ostvarivalo glavninu prihoda u prihvatljivoj djelatnosti?
Vidjeti odgovor na pitanje broj 2.
48. Budući da prilikom prijave na predmetni natječaj postajemo obvezni provesti postupak javne nabave zbog nabave opreme iznad 500.000 kn, a inače nismo obveznici Zakona o javnoj nabavi, je li obavezno da u postupku javne nabave najmanje jedan ovlašteni predstavnik posjeduje važeći certifikat u području javne nabave?
Kod podnošenja projektnih prijava i tijekom provedbe projekata, korisnici se moraju pridržavati postupka nabave utvrđenog u Prilogu 7. Postupci javne nabave za subjekte koji nisu obveznici ZJN. Navedenim Prilogom nije propisana obveza da u postupku javne nabave najmanje jedan ovlašteni predstavnik mora posjedovati važeći certifikat u području javne nabave.
49. Da li se mogu na natječaj prijaviti fizičke osobe koje nisu u sustavu PDV “a?
Vidjeti odgovor pod rednim brojem 14.
50. Može li se financirati nabavka opreme za proizvodnju ribljih konzervi?
Kako bi bile prihvatljive, projektne aktivnosti moraju se odvijati u sektoru prihvatljivom sukladno točki 2.1 Uputa za prijavitelje.
51. Sukladno Uputama za prijavitelje, odjeljak 5., poglavlje 5.1 navodi se da je za provjeru financijske sposobnosti prijavitelja potrebno dostaviti BON PLUS. S obzirom da u trenutku prijave poduzetnik neće posjedovati GFI “Pod 2013 , da li to znači da dostavlja BON PLUS za 2012. godinu kojeg FINA jedino može izdati?
Sukladno točki 5.1 Uputa za prijavitelje, prilikom predaje projektne prijave prijavitelj će dostaviti zadnji dostupni BON PLUS kojeg FINA može izdati.
52. Da li se već nastali trošak ishođenja dozvola, izrade studije izvodljivosti i poslovnog plana, koji zajedno s ostalim obrascima čine cjelovitu projektnu prijavu može prijaviti kao prihvatljivi trošak projekta?
Sukladno točki 4.2 Uputa za prijavitelje, troškovi izdavanja građevinske dozvole, komunalni doprinos, cijene vodnih i energetskih priključaka smatraju se prihvatljivim troškovima ukoliko su nastali nakon podnošenja projektne prijave.
Prilikom predaje projektne prijave do 21. veljače 2014. godine potrebno je, između ostalog, dostaviti Studiju izvodljivosti i Poslovni plan iz čega proizlazi da će troškovi izrade navedenih dokumenata nastati prije predaje projektne prijave, a sukladno točki 4.1. Uputa za prijavitelje, troškovi projekta da bi bili prihvatljivi moraju se odnositi na projektne aktivnosti koje je korisnik počeo provoditi nakon podnošenja projektne prijave.
53. Da li izvor financiranja projekta koji financira poduzetnik, mogu biti vlastita sredstva i bankovni kredit u određenim omjerima ili samo jedno od toga?
Za provedbu projekta prijavitelj mora imati kompletno zatvorenu financijsku konstrukciju projekta s time da za privatno sufinanciranje može kombinirati kredit banke i vlastita sredstva. U Uputama za prijavitelje nisu naznačeni određeni omjeri iz svakog pojedinog izvora.
54. Na temelju koje financijske godine će se vršiti bodovanje projektnih prijava za pokazatelje neto profitne marže i koeficijenta zaduženosti?
Sukladno Prilogu 5. Metodologija ocjenjivanja projektnih prijava, pokazatelji neto profitne marže i koeficijent zaduženosti mjerit će se na temelju podataka iz 2012. godine.
55. Uz uvjet da se poduzeću odobrava poticajna mjera za ulaganje na temelju Zakona o poticanju investicija i unapređenju investicijskog okruženja (NN 111/12) i odobre se bespovratna sredstva po ovom Javnom pozivu, da li je moguće koristiti obje ili samo jedan tip potpore?
Sukladno članku 13 Programa dodjele državnih potpora za povećanje gospodarske aktivnosti malog i srednjeg poduzetništva, državne potpore koje se dodjeljuju neće se zbrajati s drugim državnim potporama ili potporama male vrijednosti (de minimis) u bilo kojem obliku i iz bilo kojeg izvora u vezi s istim opravdanim troškovima.
56. U Uputama za prijavitelje stoji da "za projekte koji uključuju građevinsku komponentu, prijavitelj mora imati pravo građenja na zemljištu za koje su izdane važeće dozvole". Kojim dokumentom prijavitelj dokazuje pravo građenja?
Dokaz pravnog interesa propisan je člankom 109. Zakona o gradnji (NN 153/13).
57. Vrijednost pokazatelja koju će projekt ostvariti do kraja 2018. godine mjeren neto otvorenim ili sačuvanim radnim mjestima mjerit će se: brojem otvorenih radnih mjesta (npr. broj radnih mjesta se povećao za 5) ili postotnim povećanjem (npr. broj radnih mjesta se povećao za 20% ?
Sukladno Prilogu 5. Metodologija ocjenjivanja projektnih prijava, neto otvorena ili sačuvana rada mjesta mjerit će se uzevši u obzir broj zaposlenih u 2012. godini i projekciji za 2018. godinu u apsolutnom iznosu.
58. Vezano za ispunjavanje Studije izvodljivosti, točka 5.1. Identifikacija alternativa, da li je nužno napraviti sve 3 alternative: a) Nema promjena, b) Učini minimalno i c) Učini nešto drugo ili je dovoljno napraviti 2 alternative, npr: a) Nema promjena i c) Učini nešto drugo.
U Obrascu 6. Studija izvodljivosti, u točki 5.1 potrebno je navesti sve alternative.
59. Da li je kupnja plovila s profesionalnom ponudom i ponudom dužih krstarenja prihvatljiva aktivnost?
Sukladno točki 3.3 Uputa za prijavitelj, investicije namijenjene kupnji ili poboljšanju plovila, jahti i brodova namijenjenih zabavi i/ili za ponude dnevnih ili dužih krstarenja smatraju se neprihvatljivim aktivnostima.
60. Smatra li se opravdanim troškom izgradnja marine s kojom poduzetnik želi pridonijeti povećanoj stopi popunjenosti i konkurentnosti hotela?
U uputama za prijavitelje, pod točkama 3.2 i 4.2 opisane su prihvatljive akcije, odnosno prihvatljivi troškovi. Sukladno točki 5.5. Uputa za prijavitelje, u interesu jednakog tretmana prijava, MINPO i SAFU ne mogu dati prethodno mišljenje vezano uz prihvatljivost prijavitelja, projekta ili određenih aktivnosti.
61. Da li Studija izvodljivosti treba biti izrađena sukladno smjernicama i uputama EU odnosno Guide to CBA 2008 ili je propisani sadržaj iz natječajne dokumentacije obvezujući bez mogućnosti uvođenja podpoglavlja?
Sadržaj Studije izvodljivosti propisan je Obrascem 6.
62. Na koji način se računa broj zaposlenih u poduzeću? Da li se uzima broj zaposlenih na kraju godine ili se primjenjuje metoda izračuna broja zaposlenih opisana u Prilogu 5, Metodologija ocjenjivanja projektnih prijava, poglavlje 1 Relevantnost projekta?
Izračun broja zaposlenih definiran je Uredbom o općem skupnom izuzeću (Uredbom Komisije (EZ-a) br. 800/2008 od 6. kolovoza 2008. o ocjenjivanju određenih kategorija popora sukladnima sa zajedničkim tržištem u primjeni članaka 87. i 88. Ugovora), Prilogom I. Definicija malih i srednjih poduzeća, člankom 5. Broj osoblja.
63. U Obrascu 2, pod Financijskim kapacitetima traži se financijska ocjena rejtinga iz BONA PLUS za 2011., 2012. i 2013. godinu. Traženi podatak financijske ocjene rejtinga za 2013. u trenutku prijave nije moguć jer podaci za GFI “pod 2013. nisu predani. Da li se taj podatak može izostaviti?
U tablici vezanoj za Financijske kapacitete u Obrascu 2. Prijavni obrazac B.dio_v2, prijavitelj će ispuniti podatak za financijski rejting iz zadnjeg dostupnog BON PLUS-a kojeg FINA može izdati.
64. Upute za prijavitelje, točka 5.2., navode da je potrebno predati prijave koje su uvezane s numeriranim stranicama. Projektna prijava se sastoji od različitih obrazaca koji su posebno numerirani, npr. Obrazac B, Studija izvodljivosti itd. Znači li to, da je potrebno dodatno, ručno staviti nove, dodatne brojeve stranica, na cjelokupnu projektnu prijavu ili je dovoljno da je svaki dio projektne prijave numeriran zasebno?
Sukladno točki 5.2 Uputa za prijavitelje, projektna prijava podnosi se u u jednom originalu i dvije kopije na formatu A4 unutar jedne zatvorene omotnice te svaka od njih mora biti uvezana s numeriranim stranicama iz čega proizlazi da cjelokupna projektna prijava mora biti numerirana na način da se na svakoj stranici napiše broj stranice/ukupan broj stranica cjelokupne prijave.
65. Tvrtka gradi poslovnu građevinu za koju je dokumentacija prikupljena i radovi su započeli 01.06.2013. godine. Da li je poduzetnik u mogućnosti apl
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Prijavite se za primanje e-mail obavijesti iz ovog natječaja.