Tenders

Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije za poboljšanje poslovnih procesa

Status

Closed
31.05.2015.

Tender type

The open call for proposals (grants)

Referentna oznaka

RC.2.1.11

Area

IKT

Subscribers

Fund

OP Razvoj ljudskih potencijala 2007.-2013.

Europski fond za regionalni razvoj

Program

Summary

FAQ

 

U interesu jednakog postupanja prema svim prijaviteljima, Ministarstvo poduzetništva i obrta i Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti prijavitelja, projekata ili određenih aktivnosti.

Budući da su pojedina pitanja upućena Ministarstvu poduzetništva i obrta širokog raspona te sadrže informacije o projektu, ona nisu u cijelosti uključena u Učestala pitanja i odgovore, već su uključene samo pojedinosti bitne za pružanje odgovora.

 

1. Gdje se može preuzeti Prijavni obrazac A - Opći dio?

Prijavni obrazac A - Opći dio može se preuzeti na sljedećoj poveznici: https://scf-wf.mrrfeu.hr/ap

2. Gdje možemo naći zahtjeve i obveze vezane uz informiranje i vidljivost projekata, te logotipove i predloške elemenata vidljivosti?

Upute za informiranje i vidljivost za korisnike sredstava su dostupni na poveznici: http://arhiva.strukturnifondovi.hr/AplikacijaRepository/Natjecaji/Dokumenti/40/uputezakorisnikesredstava2007.-2013.-informiranjeividljivost.pdf

3. Ukoliko je aktivnost započela 1.1.2014. koji se sve dokazi moraju podastrijeti i kada (Pri podnošenju prijave, na zahtjev SAFU-a ?) da je proveden Postupak javne nabave sukladno Prilogu 6. Postupci javne nabave za subjekte koji nisu obveznici ZJN?

Dokazi će se podnosit s prvim Zahtjevom za nadoknadom sredstava u kojem će korisnik navesti sve troškove za koje traži nadoknadu jer ćemo tada raditi kontrolu provedenog postupka i utvrditi prihvatljivost troškova.

Ako je moguće, bilo bi dobro da korisnik prilikom izrade budžeta koji će podnijeti sa prijavom naznači troškove koji su nastali u periodu prije predaje prijave.

Dokazi koje će podnositi su cjelokupna natječajna dokumentacija (uključujući i dokaze o objavi/slanju

upita za dostavu ponuda, ovisi što je predviđeno procedurom prema prilogu 6, evaluacijski izvještaj, potpisan ugovor, itd.).

4. Može li se na natječaj prijaviti tvrtka koja je osnovana 16.01.2013.godine i ostvarila je promet u svih 12 mjeseci 2013. godine i nije nikada bila u blokadi ?

Sukladno točki 2.1. Uputa za prijavitelje, kako bi se ispunili uvjeti prihvatljivosti, prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe koje su osnovane prije 01. siječnja 2013. godine te imaju ostvaren promet u 2013. godini, ukoliko se projektna prijava predaje u 2014. godini.

Nastavno, pod točkom 2.4. Uputa za prijavitelje, navodi se da se potpora neće odobriti prijaviteljima koji ne mogu pružiti na uvid GFI-Pod, odnosno prijavu poreza na dohodak, koja uključuje pregled poslovnih primitaka i izdataka i popis dugotrajne imovine, za godinu koja prethodi godini podnošenja projektne prijave (za koje je odobreno financijsko izvješće).

5. Da li uvjet da poduzeće ima ostvareni promet u 2013. godini znači pozitivno poslovanje u 2013. godini?

S obzirom da pozitivno poslovanje nije navedeno kao jedan od uvjeta prihvatljivosti prijavitelja pod točkom 2.1. Uputa za prijavitelje, smatra se da nije nužno potrebno zadovoljiti kriterij pozitivnog poslovanja.

6. Da li poduzeće koje je Hrvatska podružnica stranog poduzeća ispunjava uvjete prihvatljivosti prijavitelja?

Sukladno točki 2.1 Uputa za prijavitelje, prijavitelji moraju biti registrirani u Republici Hrvatskoj.

7. Trgovačko smo društvo s pretežitom djelatnošću trgovina na malo. Imamo li kao takvi pravo sudjelovati u natječaju za bespovratna sredstva radi ulaganja u ICT?

Sukladno točki 2.1 Uputa za prijavitelje, prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe u kategoriji mikro, malog ili srednjeg poduzeća.

Ograničenja prihvatljivosti sektora navedena su pod točkom 2.4. Uputa za prijavitelje, a sukladno Uredbi Komisije (EU) broj 1407/2013, gdje je navedeno da se potpora se neće odobriti:

·         prijaviteljima koji djeluju u sektoru ribarstva i akvakulture, kako je obuhvaćeno Uredbom (EZ) br. 104/2000;

·         prijaviteljima koji djeluju u primarnoj proizvodnji poljoprivrednih proizvoda;

·         prijaviteljima koji djeluju u sektoru prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u sljedećim slučajevima:

o   ako je iznos potpore fiksno utvrđen na temelju cijene ili količine takvih proizvoda kupljenih od primarnih proizvođača odnosno koje na tržište stavljaju poduzetnici u pitanju;

o   ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače.

8. U Uputama za prijavitelje u poglavlju 4.3 se među ostalim kao neprihvatljivi izdaci navode: "izdaci nabave standardne uredske opreme (npr.  fax uređaji, telefoni, projektori, fotokopirni uređaji, pisači, itd.)." Uzimajući u obzir prihvatljive aktivnosti Poziva (primjerice: uvođenje pojedinačnih IKT rješenja za pojedine poslovne procese ili uvođenje holističkih IKT rješenja za integraciju poslovanja cijelog poduzeća), neke od njih će za svoju punu implementaciju moguće trebati uključivati telefone, pisače i sl. Kako će predmetni izdaci biti tretirani, s obzirom da su navedeni kao neprihvatljivi na gore navedenoj listi?

U uputama za prijavitelje pod točkom 4.2. navodi se kako su prihvatljivi izdaci za ostalu opremu i uređaje potrebne za izravne projektne aktivnosti (UPS, aktivna i pasivna mrežna oprema, mrežni ormar/rack, itd.). Također točka 4.1. Uputa za prijavitelje navodi da izdaci projekta moraju biti neophodni za provođenje aktivnosti.

Dakle, ako su troškovi za ostalu opremu i uređaje, npr. telefona, pisača i sl.,  direktno povezani s provedbom projektnih aktivnosti i neophodni za provođenje aktivnosti i ostvarenje projektnih rezultata tada se radi o prihvatljivim troškovima. U slučaju da to nisu, radi se o neprihvatljivim troškovima.

9. U sklopu ovog natječaja u dijelu koji govori o prihvatljivim izdacima projekta navedeno je da su prihvatljivi izdaci za vanjskog stručnjaka za pripremu i provođenje postupka nabave. Zanima me treba li taj vanjski stručnjak biti certificirana osoba za provođenje postupka javne nabave?

Isto tako, zanima me treba li i taj vanjski stručnjak za javnu nabavu biti izabran postupkom javne nabave da bi troškovi za njegovo angažiranje potpadali pod prihvatljive izdatke ovog projekta?

Kod podnošenja projektnih prijava i tijekom provedbe projekata, korisnici se moraju pridržavati postupka nabave utvrđenog u Prilogu 6. Postupci javne nabave za subjekte koji nisu obveznici ZJN. Navedenim Prilogom nije propisana obveza da u postupku javne nabave mora sudjelovati osoba s važećim certifikatom za provođenje postupka javne nabave.

Sve nabave, uključujući nabavu stručnjaka za pripremu i provođenje postupka nabave, moraju biti provedeni u skladu sa Prilogom 6. Postupci javne nabave za subjekte koji nisu obveznici ZJN.

10. a) Molim pojasnite gdje upisujemo proračun projekta i da li postoji obrazac?

b) Imamo li kakav predložak proračuna projekta ili sami slažemo svoje prijedloge u tom smislu?

c) Uočili smo da nije uključen zaseban obrazac proračuna. Ke li, što se proračuna tiče, dovoljno ispuniti dijelove "Elementi projekta i proračun" te "Ukupni troškovi projekta" unutar obrasca A?

d) U natječajnoj dokumentaciji nema obrazac Proračuna projekta. Hoće li se to mijenjati ili Proračun projekta neće biti sastavni dio projektne dokumentacije?

Elementi Projekta i Proračun se nalaze u okviru Prijavnog obrasca A koji se nalazi na mrežnoj stranici

https://scf-wf.mrrfeu.hr/ap i kao takav je sastavni dio Projektne prijave.

11. Prikazujemo li u poslovnom planu utjecaj projekta na prihode i rashode cjelokupnog poslovanja prijavitelja projekta ili samo segmenta poslovanja u kojem će se implementirati IKT softversko rješenje? Koje je referentno razdoblje promatranja projekta u poslovnom planu odnosno za koliko godina se poslovni plan izrađuje?

Poslovni plan bi trebao opisati efekte Projekta na cjelokupno poslovanje Prijavitelja. No, kako većina poduzeća ima postojeći poslovni plan za razdoblje od nekoliko godina, može se koristiti i takav poslovni plan. Nužno je uzeti u obzir da se u Obrascu 2. Prijavni obrazac B. dio traži da se opiše održivost projekta za tri godine nakon završetka projekta, stoga i poslovni plan bi trebao sadržavati efekte projekta za barem jednako razdoblje.

12. U uputama za prijavitelje piše da se dokumentacija mora predati u jednom izvorniku i dvije kopije. Da li to znači da su u dvije kopije kopirani i potpisi i pečati ili se možda moraju kopije dodatno potpisati i staviti pečat?

Upute za prijavitelje ne propisuju da kopije moraju biti potpisane i ovjerene pečatom.

13. Da li se nužno moraju raditi i plaćati iz projekta financijske revizije ako je odobrena potpora iznad 500.000kn ili je to proizvoljno?

Sukladno točki 6.5 Uputa za prijavitelje, potvrda revizora o verifikaciji izdataka projekta od strane neovisnog ovlaštenog revizora obvezna je za sve projekte s potporom jednakom ili većom od 500.000 kn na temelju ovog Poziva.

14. U točki 6.5. stoji da je potrebna potvrda revizora o verifikaciji izdataka projekta od strane neovisnog ovlaštenog revizora za sve projekte s potporom jednakom ili većom od 500.000,00 kuna. Da li je to trošak korisnika projekta, koji treba uzeti u obzir prilikom proračuna, ili se to financira od strane davatelja potpore?

Sukladno točki 4.2 Uputa za prijavitelje, izdaci za financijske revizije, za projekte s potporom jednakom ili većom od 500.000 kn smatraju se prihvatljivima.

15. Možete li potvrditi da se rješenje koje je sufinancirano sredstvima iz EU ne može nakon uvođenja u našu tvrtku za koju je idejno rađeno, dalje komercijalizirati 3. godine?

Sukladno točki 4.1 Uputa za prijavitelje, izdaci projekta moraju se koristiti isključivo u poduzeću Prijavitelja koji ima potporu, mora se smatrati imovinom koja se može amortizirati i mora biti uključena u imovinu poduzeća prijavitelja tijekom barem tri godine od završetka projekta.

16. Da li se kod provođenja postupka javne nabave posebno gleda svaka stavka proračuna i njezina vrijednost i sukladno tome provodi postupak javne nabave ili se gleda ukupna vrijednost stavke za dobra i usluge koje će dobaviti jedna tvrtka-dobavljač?

Postupak nabave se mora provoditi poštujući načela navedena u Prilogu 6. Postupci javne nabave za subjekte koji nisu obveznici ZJN. Javna nabava se provodi prema predmetu nabave te u skladu s provedenom analizom tržišta (postupak nabave se može provesti za predmet nabave koji je predviđen na jednoj ili više stavaka proračuna) te se može provoditi i na razini jedne ili više proračunskih stavaka ugovora o bespovratnim sredstvima.

Ako je predmet nabave podijeljen na više grupa, kao procijenjena vrijednost nabave uzima se ukupna procijenjena vrijednost svih grupa predmeta nabave.

Naručitelj ne smije dijeliti vrijednosti radova ili određene količine robe i/ili usluga s namjerom izbjegavanja primjene pravila koja vrijede prema procijenjenoj vrijednosti nabave.

17. Da li je za subjekt koji nije obveznik Zakona o javnoj nabavi izdatak za vanjskog stručnjaka za pripremu i provođenje postupka nabave prihvatljiv trošak u slijedećim slučajevima:

-          Kod  nabave roba i usluga u vrijednosti do 150.000 kn,

-          Kod nabave roba i usluga vrijednosti od 150.000 “ 500.000 kn?

Prema točki 4.2. ovog poziva izdaci za vanjskog stručnjaka za pripremu i provođenje postupaka javne nabave, do najviše 10% iznosa potpore, smatraju se prihvatljivima.

U skladu sa Prilogom 6 ovog poziva, za nabave čija je procijenjena vrijednost predmeta nabave do 150.000,00 kuna , moguće je koristiti izravnu dodjelu ugovora na temelju jedne ponude.

U slučaju nabave čija je procijenjena vrijednost predmeta nabave veća od 150.000,00 kuna, osim poštivanja pravila javne nabave iz Priloga 6, potrebno je voditi računa da izdaci za vanjskog stručnjaka za pripremu i provođenje postupaka nabave ne prelaze 10% iznosa potpore

18. Da li se uvijek mora prihvatiti ponuda po principu najniže cijene ili ekonomski najpovoljnija ponuda (ako postoje kriteriji i bodovanje) te tko je mjerodavan da ocjenjuje te kriterije, da li mi kao naručitelj ili moramo imati vanjsku osobu koja će ocijeniti mjerodavnost i subjektivnost odabira?

Prilikom sastavljanja natječajne dokumentacije za bilo koju vrstu postupka  mora se unaprijed naznačiti princip dodjele ugovora, a moguće opcije su najniža cijena ili ekonomski najpovoljnija ponuda (naznačuje se jedna od tih opcija).

Ocjenjivanje pristiglih ponuda radi evaluacijski odbor koji je sastavljen u skladu s točkom 12. Priloga 6 Postupci javne nabave za subjekte koji nisu obveznici ZJN, ovog poziva, a ocjenjivanje se vrši prema unaprijed postavljenim kriterijima (administrativni, financijski, tehnički kriteriji).

19. Je li nabava aparata Sistem za mjerenje energije opravdan trošak kod javnog poziva Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije za poboljšanje poslovnih procesa?

Sa ovim aparatom možemo povećati prihode kao novu uslugu i zapošljivati dodatne ljude.

Opis prihvatljivih i neprihvatljivih troškova definiran je u Uputama za prijavitelje (točke 4.2. i 4.3.).

Pored toga, u projektnoj prijavi Obrazac A dio. potrebno je uz svaki trošak napisati i obrazloženje navedenog troška na način da se objasni na koji način je taj trošak nužan za provedbu aktivnosti i kako doprinosi projektu.

20. U prilogu 6, točci 6. stoji da pravni zastupnik mora ovjeriti plan nabave te da je potrebno podnijeti plan nabave PT2 na odobrenje. U slučaju da javna nabava počinje prije potpisivanja ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, kada i kome je poduzeće dužno podnijeti plan nabave? Odnosno, poduzeće planira započeti s javnom nabavom početkom travnja ove godine, te predstavnike poduzeća zanima kada se mora plan nabave podnijeti na odobrenje, da li sada ili nakon potpisivanja ugovora?

Prilog 5. Plan nabave podnosi se PT2 u roku od 10 kalendarskih dana od potpisivanja ugovora. U slučaju da određene nabave započnu prije potpisivanja ugovora u tablicu Plana nabave upisat će se tražene informacije o već provedenim nabavama. Kod ispunjavanja plana nabave mjesec 1 će se odnositi na prvi mjesec provedbe projekta, bez obzira na datum potpisa ugovora.  

21. Kako potporu mislimo koristiti za poboljšanje poslovnih procesa kupnjom softvera koji bi nam pomogao da dosadašnje ručno krojenje materijala digitaliziramo, a sam stroj košta cca 200.000,00 kn moramo li za nabavku koristiti pravila javne nabave po Zakonu o javnoj nabavi ili je dosta da skupimo tri ponude i priložimo uz natječaj.

Sve nabave potrebno je provesti prema pravilima navedenim u Prilogu 6. Postupci javne nabave za subjekte koji nisu obveznici ZJN. Za nabave koje prelaze prag od 150.000,00 kuna primjenjuje se pregovarački postupak koji je opisan u Prilogu 6. Postupci javne nabave za subjekte koji nisu obveznici ZJN.

22. Da li će se prilikom ocjenjivanja projektnih prijedloga bodovati aktivnosti koje su prihvatljive, a koje se u potpunosti sastoje od neprihvatljivih troškova, ali su sastavni dio projekta “ npr. uvođenje pojedinačnih IKT rješenja za pojedine poslovne procese, ali će ih odraditi vlastiti zaposlenici tvrtke tj. neće se koristiti vanjske tvrtke (prijavitelj je i sam informatička tvrtka)? Drugim riječima, da li će se uključivanje takvih aktivnosti u projekt bodovati bez obzira da li će ih provoditi vlastiti zaposlenici ili vanjski suradnici?

U Prilogu 3. Kriteriji (registracija, administrativna provjera, odabir, prihvatljivost), detaljno je navedeno kako će se ocjenjivati projekti.  Jasno je vidljivo da se pod kategorijom Relevantnost projekta ocjenjuju identificirane aktivnosti, te da se u istoj kategoriji ne ocjenjuje proračun. Također se u kategoriji Procjena rizika projekta ocjenjuje kvaliteta dizajna projekta, gdje se razmatra koliko su predložene projektne aktivnosti prikladne, praktične i u skladu s ciljevima i očekivanim rezultatima projekta. Sam proračun se ocjenjuje pod kriterijem Omjer izdataka i rezultata.

Dakle, vidljivo je da je ocjenjivanje aktivnosti odvojeno od ocjenjivanje proračuna. Također, na temelju opisa načina ocjenjivanja navedenih kriterija, može se zaključiti da kod ocjenjivanja kvalitete dizajna projekta, potrebno je navesti i objasniti sve aktivnosti koje su potrebne za ostvarivanje ciljeva i očekivanih rezultata.

23. Kako bi se ispunili uvjeti prihvatljivosti, prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe koje su osnovane prije 01. siječnja 2013. godine, te imaju ostvareni promet u 2013. godini, ukoliko se projektna prijava predaje u 2014. godini;

Da li to znači da ako se prijava pošalje u siječnju 2015. SME može biti osnovan u 2013.?

Naime, da li postoji mogućnost apliciranja početkom 2015 obzirom da je naš SME osnovan u ožujku 2013.?

Sukladno, točki 2.1 Uputa za prijavitelje, prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe koje su osnovane prije 01. siječnja 2013. godine te imaju ostvareni promet u 2013. godini, ukoliko se projektna prijava predaje u 2014. godini. Dakle, postoji mogućnost apliciranja u 2015. godini za poduzeća koja su osnovana prije 01. siječnja  2014. godini, ukoliko predmetna sredstva neće do tada biti iskorištena sukladno točki 7.2 Uputa za prijavitelje gdje je navedeno da je Poziv otvoren do iskorištenja sredstava, ali ne dulje od 30. lipnja 2015. godine.

24. Da li izdaci za plaće za zaposlenike tvrtke koja je dobila potporu, a koji rade puno radno vrijeme na projektu mogu biti priznati kao trošak iz odobrenih sredstva? Ako ne, da li ovi izdaci mogu biti priznati kao troškovi sufinanciranja projekta od strane tvrtke koja je dobila potporu i u kojem postotku ? 

Sukladno točki 4.3 Uputa za prijavitelje, izdaci vezani za plaće zaposlenicima smatraju se neprihvatljivim izdacima.

Sufinanciranje od strane prijavitelja odnosi se isključivo na njihov udio u prihvatljivim troškovima.

25. Da li je razvoj mobilne aplikacije prihvatljiva aktivnost te da li se u navedeni Poziv može osim razvoja softvera uvrstiti ulaganja u marketing, stavljanje novih materijala na tržište (energetski učinkovitijih i kvalitetnijih), odnosno da li je moguće gotovi proizvod staviti u prodaju?

Sukladno točki 3.1. Uputa za prijavitelje projekt se mora sastojati od prihvatljivih aktivnosti (na način utvrđen u točki 3.2). Točka 3.2 Uputa za prijavitelje navodi da su prihvatljivi projekti investicije koje imaju za cilj poduprijeti intervencije koje uključuju nabavu, razvoj i provedbu IKT rješenja za informatizaciju analiziranih poslovnih procesa, uvođenje pojedinačnih IKT rješenja za pojedine poslovne procese, kao i uvođenje holističkih IKT rješenja za integraciju poslovanja cijelog poduzeća.

Nadalje, opis prihvatljivih i neprihvatljivih troškova definiran je u Uputama za prijavitelje (točke 4.2. i 4.3.).

Pored toga, u projektnoj prijavi Obrazac A dio potrebno je obrazložiti svaki trošak na način da se objasni na koji način je taj trošak nužan za provedbu aktivnosti i kako doprinosi projektu.

26. Ulazi li područje servisa i prodaje vozila u natječaj za bespovratna sredstva? Također, da li bi se kroz taj natječaj moglo sufinancirati izradu prilagođenog knjigovodstvenog programa sa izvještajima koji bi bili prilagođeni potrebama menadžmenta društva, kupnja servera i novih licenci za računala, razvoj nekih programa koji će pomoći praćenje skladišta i slično?

Ograničenja prihvatljivosti sektora navedena su pod točkom 2.4. Uputa za prijavitelje, a sukladno Uredbi Komisije (EU) broj 1407/2013, gdje je navedeno da se potpora se neće odobriti:

·         prijaviteljima koji djeluju u sektoru ribarstva i akvakulture, kako je obuhvaćeno Uredbom (EZ) br. 104/2000;

·         prijaviteljima koji djeluju u primarnoj proizvodnji poljoprivrednih proizvoda;

·         prijaviteljima koji djeluju u sektoru prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u sljedećim slučajevima:

o   ako je iznos potpore fiksno utvrđen na temelju cijene ili količine takvih proizvoda kupljenih od primarnih proizvođača odnosno koje na tržište stavljaju poduzetnici u pitanju;

o   ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače.

Točka 3.2 Uputa za prijavitelje navodi da su prihvatljivi projekti investicije koje imaju za cilj poduprijeti intervencije koje uključuju nabavu, razvoj i provedbu IKT rješenja za informatizaciju analiziranih poslovnih procesa, uvođenje pojedinačnih IKT rješenja za pojedine poslovne procese, kao i uvođenje holističkih IKT rješenja za integraciju poslovanja cijelog poduzeća.

Nadalje, opis prihvatljivih i neprihvatljivih troškova definiran je u Uputama za prijavitelje (točke 4.2. i 4.3.). Opis prihvatljivih i neprihvatljivih troškova definiran je u Uputama za prijavitelje (točke 4.2. i 4.3.).

27. Da li se projekti za koje se traži potpora, a čija je ukupna vrijednost manja od 20.000 ‚¬, mogu prijaviti na ovaj natječaj?

Sukladno točki 1.4.3 Uputa za prijavitelje, kroz ovaj Poziv najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti iznosi 150.000,00 kn.

Ovisno o indeksu razvijenosti jedinica lokalne samouprave, najveći intenzitet potpore se kreće između 70 i 85 %, stoga je najniža ukupan iznos prihvatljivih troškova projekta za:

-          skupinu I             176.470,59 kn

-          skupinu II           187.500,00 kn

-          skupina III          200.000,00 kn

-          skupina IV, V     214.285,72 kn

28. Da li se financijski elementi pothvata: troškovi poslovanja, proračun amortizacije, projekcija računa dobiti i gubitka, novčani tok te statička i dinamička ocjena navedeni u sadržaju poslovnog plana odnose na cjelokupno poslovanje tj. postojeće poslovanje s uključenim pothvatom ili isključivo na pothvat informatizacije. Za koje razdoblje se iskazuju ti podaci ?

Poslovni plan bi trebao opisati efekte Projekta na cjelokupno poslovanje Prijavitelja. No, kako većina poduzeća ima postojeći poslovni plan za razdoblje od nekoliko godina, može se koristiti i takav poslovni plan. Nužno je uzeti u obzir da se u Obrascu 2. Prijavni obrazac B. dio traži opis održivosti projekta za tri godine nakon završetka projekta, stoga bi i poslovni plan trebao sadržavati efekte projekta za barem jednako razdoblje.

29. Što znači financijski element "novčani tok". Da li su to projekcije novčanog toka za određena razdoblja ili nešto drugo ?

Financijski element novčani tok predstavlja projekciju novčanog toka za razdoblje n+3 (gdje n predstavlja godinu završetka projekta).

30. Kako predloženim sadržajem nije predviđena projekcija bilance stanja ograničen je i broj statičkih pokazatelja efikasnosti. Koliki je minimalni broj pokazatelja, i da li se izračunavaju samo za reprezentativnu godinu ili određeno razdoblje?

Sukladno točki 1.3 , tablici pokazatelji učinka i rezultata, Uputa za prijavitelje, potrebno je izračunati promjenu u pokazateljima u razdoblju od 3 godine nakon završetka provedbe projekta u odnosu na stanje u godini prije podnošenja projektne prijave (prema odobrenom godišnjem financijskom izvještaju).

31. Je li kontrolna lista za prijavitelje dio projektne prijave?

S obzirom da Obrazac 6. Kontrolna lista za prijavitelje nije naveden kao sastavni dio cjelovite projektne prijave pod točkom 7.1. Uputa za prijavitelje, ne smatra se dijelom projektne prijave te je nije potrebno dostavljati uz prijavu

32. Dali uz iskazane elemente Projekta i  Proračun u obrascu A treba priložiti okvirne ponude ?

U Uputama za prijavitelje nije navedeno da su prijavitelji dužni dostaviti ponude dobavljača ili analizu tržišta kao dokaz izdataka predviđenih u projektnoj prijavi.

33. Tvrtka je u 2013. godini potpisala pred-stečajnu nagodbu (postupak pred sudom završen 14.01.14). U 2013. godini je iskazala gubitak na kraju poslovne godine. Da li nas neka od ove dvije točke eliminira za ovaj natječaj?

Sukladno točki 2.4. Uputa za prijavitelje, postupak pred-stečajne nagodbe je kriterij za isključenje. Međutim postupci pred-stečajne nagodbe koji su završili prije prijave na Poziv nisu relevantni za ovaj kriterij.

S obzirom da pozitivno poslovanje nije navedeno kao jedan od uvjeta prihvatljivosti prijavitelja pod točkom 2.1. Uputa za prijavitelje, smatra se da nije potrebno zadovoljiti kriterij pozitivnog poslovanja.

Prijavitelj također mora voditi računa i o točki 2.1. Uputa za prijavitelje: kako bi se ispunili uvjeti prihvatljivosti, prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe koje nisu bile u blokadi ukupno više od 20 dana, od toga ne više od 5 dana u kontinuitetu, u proteklih 6 mjeseci prije dana podnošenja projektne prijave.

34. Prijavni obrazac A dio - str. 4: Unos pokazatelja Operativnog programa Regionalne konkurentnosti 2007.- 2013. kojima projekt doprinosi je obvezatan. Kod iskazivanja pokazatelja, u padajućoj listi nije jasno koji od navedenih pokazatelja Operativnog programa se odnose na ovaj Poziv, i koje pokazatelje je potrebno unijeti.

Pokazatelji RC.2-001: Potaknuta ulaganja (u potpomognutim MSP-ovima) (EUR) i RC.2-008: Potpomognuti pojedini MSP i klasteri (Broj) se odnose na ovaj Poziv.

35. Prijavni obrazac A dio - str. 4: Kada se "Postizanjem navedenog cilja, projekt izravno doprinosi ostvarenju sljedećih pokazatelja Operativnog programa" potvrdi sa DA, te se unese da se postizanjem navedenog cilja ostvaruju pokazatelj "Pokazatelji RC.2-001: Potaknuta ulaganja (u potpomognutim MSP-ove) (EUR)",  da li se u Ciljnu vrijednosti stavlja vrijednost cijelog projekta ili se stavlja samo vrijednost prihvatljivih troškova?  Također, da li je polazišna vrijednost 0,00 kn?

Polazišna vrijednost je 0,00 EUR.

U Ciljnu vrijednosti se upisuje vrijednost cijelog projekta, dakle prihvatljivi i neprihvatljivi troškovi.

36. Prijavni obrazac A dio - str. 5: Što se podrazumijeva pod elementom projekta da li je ukupna nabava element projekta ili su pojedinačne nabave isto tako element projekta? Odnosno da li je greška navesti svu nabavu bilo da se radi o hardveru i softveru pod jednom nabavom po aktivnostima (npr. nabava opreme, instaliranje, nabava softvera, instaliranje softvera, nabava edukacije itd.) ili svaku nabavu naznačiti zasebno i raščlaniti po aktivnostima za njenu provedbu?

Da li će se pod elementom projekta u obrascu A dio “ str. 5 navesti ukupna nabava ili pojedinačne nabave kao element projekta proizvoljnog je karaktera.

Pod Elementom projekta navodi se aktivnost važna za ostvarenje ciljeva projekta. Npr. Nabava ICT opreme, ili Provedba javne nabavu. Pod Stavkom troška analiziraju se pojedini troškovi elementa projekta (npr. Stolno računalo, računalni sustav, angažman stručnjaka za javnu nabavu, objava oglasa u javnim glasilima, itd.) 

37. Prijavni obrazac A dio-str. 6: Da li se mora navesti svaki neprihvatljiv trošak projekta (npr. PDV koji se može vratiti)?

Prijavitelju je u interesu da prikaže sve troškove, prihvatljive i neprihvatljive, kako bi prikazao cjelokupan projekt, sve aktivnosti, i inpute prijavitelja provedbi navedenih aktivnosti, te povezao sve aktivnosti projekata s izdacima.

38. Prijavni obrazac A dio-str. 6: Kod tablice prihvatljivih i neprihvatljivih troškova  što znači procijenjeni neto prihod?

Prema Uputama za popunjavanje Prijavnog obrasca A - za projekte koji generiraju prihod (sukladno ĐŚlanku 55. Opće uredbe), potrebno je uvrstiti iznos neto prihoda utvrđenog putem analize financijskog jaza (u okviru Analize troškova i koristi).

Kako se  ova odredba ne odnosi na državne potpore i projekte s ukupnim prihvatljivim troškovima manjim od 1 milijun eura (preračunato u kn po srednjem tečaju HNB-a na dan prijave), ovo polje nije relevantno za projekte koji se prijavljuju na Poziv "Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije za poboljšanje poslovnih procesa" te se iz tog razloga u polje upisuje "0".

39. Prijavni obrazac A dio-str. 7: U kojoj su korelaciji promidžbene mjere sa str. 7.  i promidžba i vidljivost na str. 5? Da li je promidžba obvezna, da li su ti troškovi prihvatljivi  i da li moraju uvijek biti iskazani, npr. u slučajevima kad je promidžba besplatna?

Sukladno točki 6.6. Uputa za prijavitelje, korisnik će se pridržavati zahtjeva vezanih uz informiranje i vidljivost navedenih u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava i njegovim prilozima. Korisnik je posebno dužan poduzeti sve potrebne korake kako bi objavio činjenicu da EU sufinancira projekt, te da je projekt koji se provodi odabran u sklopu Operativnog programa "Regionalna konkurentnost 2007. - 2013." sufinanciranog Europskim fondom za regionalni razvoj. Također, sukladno točki 4.2 Uputa za prijavitelje, "izdaci vezani za ispunjavanje uvjeta informiranja i vidljivosti, sukladno točki 6.6." smatraju se prihvatljivom kategorijom troškova.  U prijavnom obrascu A na str. 7 sažeto se navode vrste medija koje će se koristiti za promidžbene aktivnosti navedene na str. 5 Obrasca A.

40. Prijavni obrazac B. dio, str.7: Kod tablice pokazatelja rezultata (svi pokazatelji, npr. povećani prihod od prodaje ili od izvoza) navedeno je da se iskazuju u periodu od 3 godine nakon završetka provedbe projekta u odnosu na godinu prije podnošenja projektne prijave. Iz teksta nije jasno da li se ti povećani prihodi kao ciljane vrijednosti u odnosu na godinu prije podnošenja projektne prijave 1) iskazuju pojedinačno po godinama; 2) kao prihod zadnje godine trogodišnjeg  perioda; 3) kao prosjek prihoda u trogodišnjem periodu; ili 4) kao zbroj prihoda u trogodišnjem periodu.

Povećani prihodi kao ciljane vrijednosti u odnosu na godinu prije podnošenja projektne prijave iskazuju se kao prihod zadnje godine trogodišnjeg perioda nakon završetka projekta.

41. Prijavni obrazac B. dio, str. 7: Kod izračuna pokazatelja  "povećanje produktivnosti rada" - da li se izračun produktivnosti rada vrši na nivou 1 radnika u godini dana ili na nivou 1 radnika u jednom satu rada?

Sukladno točki 1.3. Produktivnost rada, uputa za prijavitelje “ izračun produktivnosti radi vrši se na principu dodane vrijednosti ostvarene od strane jednog radnika po satu.

42. U Uputama za prijavitelje, u Tablici 1. Pokazatelji učinaka i rezultata, što točno znači: "Amortizacija osnovnih sredstava uključuje amortizaciju onih aktivnosti koje su izravno povezane s provedbom projekta"? Da li to znači da se u obračun amortizacije uzima:

1) amortizacija postojećih osnovnih sredstava u poduzeću i amortizacija aktivnosti vezanih uz predloženi projekt  ili

2) amortizacija isključivo i samo aktivnosti vezanih uz predloženi projekt ?

Sukladno točki 1.3 Uputa za prijavitelje, amortizacija osnovnih sredstava uključuje amortizaciju onih aktivnosti koje su izravno povezane s provedbom projekta, i ako sredstva Europske unije nisu doprinijela kupnji fiksne imovine.

43. Prijavni obrazac B, str. 8: Da li se u ovoj tabeli kao aktivnosti treba navesti i vidljivost i administraciju?

1. Aktivnost

Obrazloženje

Opišite element projekta i način na koji će isti doprinijeti ciljevima projekta.

 

Provedba

Opišite korake potrebne za provođenje elementa projekta uključujući uložena sredstva, nabavu, odgovornosti i vremenski okvir

 2. Aktivnost

U tabeli se ukratko opisuju sve aktivnosti vezane za provedbu projekta, usklađeno s opisom i elementima navedenim u Prijavnom obrascu A dio, te usklađeno s ostalim navodima iz točke 4. Opis projekta, u Prijavnom obrascu B, bili oni prihvatljivi ili neprihvatljivi troškovi.

44. Prijavni obrazac B, str. 9, tabela Indikativni raspored aktivnosti: Da li i  u navedenoj tabeli kao aktivnost treba navesti i vidljivost i administraciju?

U tabeli se prikazuju sve aktivnosti vezane za provedbu projekta, usklađeno s opisom i elementima navedenim u Prijavnom obrascu A dio, te usklađeno s ostalim navedenim pod točkom 4. Opis projekta, u Prijavnom obrascu B, bili oni prihvatljivi ili neprihvatljivi troškovi.

45. Prijavni obrazac B, str. 9, tabela Indikativni raspored aktivnosti: Što treba pisati pod odgovornost?

U tabela "Indikativni raspored aktivnosti" u stupcu "Odgovornost" navodi se osoba ili osobe koje su odgovorne za provođenje navedenih aktivnost (npr. voditelj projekta, stručnjak za nabavu, dobavljač i sl.).

46. Prijavni obrazac B, str. 9, tabela Indikativni raspored aktivnosti: Što znači Godina n?

Godina "n" označava prvu godinu provedbe projekta.

47. Prijavni obrazac B, str. 9, tabela Indikativni raspored aktivnosti: Kako se označuju mjeseci u kojima se provode određene aktivnosti, da li sa "x"?

Prijavitelj može označiti prema vlastitom izboru.

48. Prijavni obrazac B, str. 9, tabela Indikativni raspored aktivnosti: Što treba pisati u stupac n+1

"N+1" predstavlja drugu godinu provedbe projekta. Dakle, ukoliko projekt traje više od jedne godine, prijavitelj podijeli stupac "n+1" na isti način kako je podijeljena godina "n", te označava raspored provedbe projektnih aktivnosti.

49. Prijavni obrazac B, str. 9, tabela Indikativni raspored aktivnosti: Što predstavlja zadnji stupac "¦." I što je potrebno u njemu navesti?

Isti se koristi za eventualne dodatne godine, ovisno o trajanju projekta. S obzirom na maksimalno moguće trajanje projekata koji se prijavljuju na Poziv "Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije za poboljšanje poslovnih procesa" ovaj stupac se ne upotrebljava kod pripreme prijave.

50. Da li su kod izračuna interne stope rentabilnosti (dinamička ocjena projekta) polazne informacije neto primici iz financijskog elementa "novčani tok"?

Interna stopa rentabilnosti definira se kao kamatna stopa koja neto sadašnju vrijednost ulaganja svodi na nulu.

51. Kod pokazatelja "Smanjenje troškova proizvodnje" “ što se točno podrazumijeva pod troškovima proizvodnje?

Troškovi proizvodnje podrazumijevaju ukupan novčani izdatak potreban za proizvodnju određenog proizvoda ili pružanja usluge

52. Je li poduzeću u 100 % vlasništvu jedinice lokalne samouprave,  koje se financira isključivo iz vlastitih prihoda, iako pruža javnu uslugu, prihvatljivo kao prijavitelj ?

Sukladno točki 2.1  Uputa za prijavitelje, prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe koje su mikro, malo ili srednje poduzeće sukladno Preporuci Europske komisije 2003/361/EC od 6. svibnja 2003.

53. Da li su financijska izvješća obvezna?

Sukladno točki 2.4 Uputa za prijavitelje, potpora se neće odobriti prijaviteljima koji ne mogu pružiti na uvid GFI-Pod, odnosno prijavu poreza na dohodak, koja uključuje pregled poslovnih primitaka i izdataka i popis dugotrajne imovine, za godinu koja prethodi godini podnošenja projektne prijave (za koje je odobreno godišnje financijsko izvješće). Također, sukladno točki 7.1 Uputa za prijavitelje, cjelovitu projektnu prijavu čine:

o GFI-Pod odnosno DOH za obrtnike, koji uključuje pregled poslovnih primitaka i izdataka i popis dugotrajne imovine / rješenje kojim se utvrđuje godišnji paušalni porez na dohodak i popis dugotrajne imovine za godinu koja prethodi podnošenju prijave (zadnje odobreno računovodstveno razdoblje);

o Obrazac R-Sm, stranica A (za sve mjesece 2013. godine) i Obrazac JOPPD za prosinac 2013. godine ukoliko se projektna prijava podnosi u 2014. godini, odnosno Obrazac JOPPD (za cijelu godinu zadnjeg odobrenog računovodstvenog razdoblja).

54. Da li  za OPG vrijede ista pravila kao i za ostale, tj. jesu li obiteljska poljoprivredna  gospodarstva prihvatljivi prijavitelji?

Sukladno točki 2.1. Uputa za prijavitelje, prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe koje su mikro, malo ili srednje poduzeće sukladno Preporuci Europske komisije 2003/361/EC od 6. svibnja 2003., koja u ĐŚlanku 1. definira poduzeće kao svaki subjekt koji se bavi gospodarskom djelatnošću, bez obzira na njegov pravni oblik.

Također, sukladno točki 7.1 Uputa za prijavitelje, među dokumentima potrebnim za  cjelovitu projektnu prijavu navedeno je "Izvadak iz sudskog registra ili Obrtnog registra ili Rješenje o upisu u upisnik OPG-a, uključujući sve promjene".

55. Prilog 6, "Postupci javne nabave za subjekte koji nisu obveznici Zakona o javnoj nabavi", točka 3. stavak 1. -  pojam "ukupna procijenjena vrijednosti predmeta nabave". Odnosi li se "predmet nabave" na ukupnu nabavu na projektu, ili na isporuku jednog dobavljača? Konkretno, ako se projekt sastoji od dvije ponude  različitih dobavljača od po 120.000,00 kn, smije li se svaka realizirati izravnom dodjelom, kako je navedeno u točki 3?

Sukladno Prilogu 6 "Postupci javne nabave za subjekte koji nisu obveznici ZNJ", naručitelji mogu koristiti izravnu dodjelu ugovora na temelju jedne ponude u slučaju da ukupna procijenjena vrijednost predmeta nabave ne prelazi 150.000,00 kuna. Navedeno se odnosi na pojedinačne nabave  (procedura jedne nabave može sadržavati više stavaka, gdje u tom smislu iste zbrojeno čine ukupni predmet nabave). Javna nabava se provodi prema predmetu nabave te se, u skladu s provedenom analizom tržišta, može provoditi i na razini jedne ili više proračunskih stavaka ugovora o bespovratnim sredstvima. Ako je predmet nabave podijeljen na više grupa, kao procijenjena vrijednost nabave uzima se ukupna procijenjena vrijednost svih grupa predmeta nabave.

Naručitelj ne smije dijeliti vrijednosti radova ili određene količine robe i/ili usluga s namjerom izbjegavanja primjene pravila koja vrijede prema procijenjenoj vrijednosti nabave.

Također, vidi odgovore na pitanja 16-19.

56. Molimo vas za objašnjenje značenja točke 2.4. da se potpora neće odobriti prijaviteljima koji djeluju u sektoru ribarstva i akvakulture, kako je obuhvaćeno Uredbom (EZ) br. 104/2000 (tj. Uredbom (EU) br. 1379/2013), odnosno koji članak spomenute Uredbe definira koji su pravni subjekti regulirani po navedenoj Uredbi ?

Sukladno ĐŚlanku 1 Uredbe Komisije (EU) broj 1407/2013, o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na potpore male vrijednosti, Ur

Competent institution

Ministarstvo poljoprivrede- Uprava ribarstva

Planinska ulica 2A, 10000 Zagreb

tel. 01 6443 185
fax. 01 6443 200

eufondovi.ribarstvo@mps.hr
http://euribarstvo.hr/

 

Subscribe to this tender and we'll email you when thers the change in the tender.


Newsletter

Prijavite se na naš newsletter i pratite najnovije vijesti.




X